Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Self publishing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-SEL-PSPWK
Kod Erasmus / ISCED: 15.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Self publishing
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Uczestnicy dowiadują się o fenomenie self-publishingu elektronicznego i przyczynach jego rozwoju. Zajęcia mają na celu zachęcenie do zainteresowania się wciąż mało rozwiniętym w Polsce środowiskiem autorów niezależnych i zorientowanie się w skali i sposobie osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Pełny opis:

Uczestnicy dowiadują się o fenomenie self-publishingu elektronicznego i przyczynach jego rozwoju. Zajęcia mają na celu zachęcenie do zainteresowania się wciąż mało rozwiniętym w Polsce środowiskiem autorów niezależnych i zorientowanie się w skali i sposobie osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie. Self-publisher może działać jako autor publikujący samodzielnie, ale przede wszystkim jako profesjonalista pomagający napisać, wydać i promować książkę. Ukazywane są przykłady takich działań, zaczerpnięte z praktyki polskiej i zagranicznej.

Literatura:

Penn Joanna, Successful Self-Publishing: How to self-publish and market your book in ebook and print, 2015 - https://www.amazon.com/dp/B019H38JL2/

Platt Sean, Truant Johnny B., Wright David, Write. Publish. Repeat. (The No-Luck-Required Guide to Self-Publishing Success), 2014, ISBN-13: 978-1629550367 - https://www.amazon.com/dp/1629550361/

Friedlander Joel, A Self-Publisher's Companion, 2011, ISBN-13: 978-0936385112 - https://www.thebookdesigner.com/companion/

Self-Publishing Counts Reports, Bowker - http://www.bowker.com/tools-resources/Bowker-Data.html

Gaughran David, Let’s Get Digital: How To Self-Publish, And Why You Should, 2011, ISBN-13: 978-1475212600 - https://davidgaughran.wordpress.com/my-books/lets-get-digital/

Author Earnings Report, February 2016, Author Earnings - http://authorearnings.com/report/february-2016-author-earnings-report/

Efekty uczenia się:

Wiedza

Uczestnicy poznają jak self-publishing rozwija się na świecie i w Polsce: liczby dotyczące skali sprzedaży, kształtowania cen, jakości książek - i czynników które wpływają na rozwój. Przykłady spektakularnych sukcesów autorów wydających książki samodzielnie.

Umiejętności

Self-publishing stał się na świecie nieodłącznym elementem rynku publikacji elektronicznych. Uczestnicy będą w stanie oszacować potencjał self-publishingu, określić jak należy dostosować swoją wiedzę i umiejętności do tej dziedziny rynku wydawniczego, określić szanse rozwoju self-publishingu i swojego w tym udziału.

Kompetencje społeczne

Przełamanie niechęci do książek wydawanych samodzielnie i ich autorów. Otwartość na możliwości jakie daje działanie w skali międzynarodowej a nie tylko krajowej. Kreatywność w podejściu do takich dziedzin jak edytorstwo, korekta, skład graficzny, marketing.

Metody i kryteria oceniania:

Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)