Sprzedaż praw autorskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-SPA-PSPWK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Sprzedaż praw autorskich |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Polityka Wydawnicza i Księgarstwo |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia prezentują nowe tendencje w dziedzinie obrotu prawami autorskimi w „globalnej wiosce wydawniczej” – między innymi nowe role scouta i agenta. Ukazane są mechanizmy pozyskiwania bestsellerów i potencjalnych bestsellerów, a także możliwości sprzedaży autorskich praw majątkowych do utworów wydanych w Polsce. |
Pełny opis: |
Zajęcia prezentują nowe tendencje w dziedzinie obrotu prawami autorskimi w „globalnej wiosce wydawniczej” – między innymi nowe role scouta i agenta. Ukazane są mechanizmy pozyskiwania bestsellerów i potencjalnych bestsellerów, a także możliwości sprzedaży autorskich praw majątkowych do utworów wydanych w Polsce. Wskazuje się na możliwości płynące z udziału w renomowanych międzynarodowych targach książki, a także na znaczenie bezpośrednich kontaktów personalnych w biznesie wydawniczym. Prezentowane są różne modele działania współczesnych agencji wydawniczych. |
Literatura: |
Bogdan Klukowski, Ksiązka w świecie współczesnym, Warszawa, 2003. Bogdan Klukowski, E-booki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012. Bogdan Klukowski, Audibooki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012. Ł, Gołębiwski, P. Waszczyk, Rynek ksiązki w Polsce 2015 Cz.1: Wydawnictwa, Warszawa 2015. Lynette, Owen, Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym. - Kraków, 1998 Danielewicz Michał, Tarkowski Alek, Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2013. Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Podstawowe wiadomości na temat handlu majątkowymi prawami autorskimi, funkcjonowania agencji autorskich oraz branżowych źródeł informacji na ten temat, znajomość specjalistycznej terminologii w tym zakresie, znajomość różnych źródeł informacji o tytułach dostępnych w światowym obrocie wydawniczym Umiejętności Gromadzenie i opracowywania różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania wydawnictw, kompetencje w zakresie merytorycznej i krytycznej argumentacji odnośnie projektów dotyczących funkcjonowania instytucji książki, kompetencje w zakresie posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu ochrony własności intelektualnej Kompetencje społeczne Praca samodzielna i w grupie, określenie priorytetów w realizacji zadań, świadomość odpowiedzialności za posiadane i udostępniane informacje, poszanowanie własności intelektualnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 2 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Zając | |
Prowadzący grup: | Beata Stasińska, Michał Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.