Bioarcheologia i archeologia środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-DPBIOS |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.4
|
Nazwa przedmiotu: | Bioarcheologia i archeologia środowiska |
Jednostka: | Wydział Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone przygotowaniu założeń i skonstruowaniu pracy licencjackiej |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie przygotowuje studentów do napisania pracy licencjackiej. Spotkania seminaryjne służą uzgodnieniu kwestii związanych z tematem, planem pracy, konspektem, a na późniejszym etapie przedstawieniu i omówieniu przez uczestników głównych rozdziałów ich prac. Przedyskutowane zostaną również elementy koncepcji badawczej, sformułowane problemy badawcze, postawione hipotezy oraz przygotowane narzędzia badawcze. Dokładne treści programowe ustalane będą w zależności od wybranych tematów prac licencjackich. |
Literatura: |
Zgodna z tematem pracy licencjackiej każdego studenta |
Efekty uczenia się: |
W01 – student ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii w systemie nauk, społeczno-kulturowej przeszłości człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej; W02 student zna podstawowe pojęcia i terminologię stosowane w archeologii; W05 student ma szczegółową wiedzę o wybranych społecznościach pradziejowych, starożytnych, średniowiecznych lub nowożytnych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu archeologii; W07 student rozumie związek między osiągnięciami wybranej dziedziny nauki a możliwościami ich wykorzystania w archeologii; W11 student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji informacji zawartych w publikacjach naukowych; W16 student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej; W19 student zna podstawowe zasady etyki zawodowej archeologa U01 student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o źródłach archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i 2 mediów elektronicznych; U02 student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte w różnych źródłach; U03 student potrafi samodzielnie interpretować źródła archeologiczne, dobierając właściwe metody analityczne, oraz zaprezentować uzyskane wyniki pracy; U15 student potrafi przytaczać aktualne tezy badawcze, formułować wnioski i dobierać strategie argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i kontrargumenty; U20 student potrafi przygotowywać prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem różnych materiałów źródłowych; U23 student potrafi zaplanować pracę naukową; U25 student potrafi planować swój tok studiów i przyszłej kariery naukowej, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego; K01 jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz jest świadomy konieczności konfrontowania ich z opiniami ekspertów; K04 jest gotów do krytycznej oceny interpretacji źródeł archeologicznych i historycznych ze świadomością wieloaspektowości interpretacji; K05 jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy na temat kompleksowej natury kultury i jej złożoności, ze świadomością potrzeby analizy rozmaitych kategorii źródeł dla odtworzenia przeszłości człowieka; K12 jest gotów do uznania i poszanowania różnych punktów widzenia determinowanych różnym podłożem kulturowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w zajęciach, prezentacja postępów przygotowywania pracy licencjackiej; złożenie i akceptacja przez promotora pracy lic. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN SEM-LIC
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Fetner | |
Prowadzący grup: | Rafał Fetner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.