Praktyki logopedyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L1A3PL | Kod Erasmus / ISCED: |
09.302
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki logopedyczne | ||
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej | ||
Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna, specjalność logopedia ogólna Logopedia ogólna i kliniczna, specjalność logopedia ogólna - 3 rok I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Zaliczenie przedmiotów obowiązkowych na odpowiednim etapie nauki. |
||
Skrócony opis: |
Według obowiązującego programu na kierunku studiów Logopedia ogólna i kliniczna studenci III roku zobowiązani są do odbycia 45 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów i stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej. |
||
Pełny opis: |
Praktyki odbywają się w różnych placówkach, w których studenci mogą poznać dobre wzory pracy oraz zdobyć pierwsze doświadczenia i umiejętności, a także ocenić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy. Celem jest zapoznanie studentów z różnymi formami zaburzeń mowy występującymi w trakcie rozwoju mowy oraz po jej opanowaniu, a także przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych badań i terapii zaburzeń mowy. |
||
Literatura: |
Literatura przedmiotu z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student w czasie praktyk weryfikuje wiedzę teoretyczną z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; poznaje strukturę i funkcjonowanie placówek oświatowych i służby zdrowia; Umiejętności: Student potrafi pod opieką/samodzielnie opisywać i analizować, interpretować objawy językowe i pozajęzykowe opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; potrafi pod opieką/samodzielnie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych metod i narzędzi badawczych; potrafi pod opieką/samodzielnie zaplanować i przeprowadzić diagnozę i terapię w zakresie dyslalii i opóźnionego rozwoju mowy. Kompetencje społeczne: Student kształtuje umiejętność współpracy z innymi specjalistami (m.in. z psychologiem,pedagogiem) w celu przeprowadzenia rzetelnego procesu diagnostycznego i tworzenia skutecznego procesu usprawniania, stymulacji rozwoju mowy; kształtuje umiejętność współpracy z rodziną, opiekunami pacjenta. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach oraz prowadzenie dziennika praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-08 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 45 godzin, 30 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sadowska, Marzena Stępień | |
Prowadzący grup: | Natalia Siudzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (w trakcie)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-10 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 45 godzin, 24 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sadowska, Marzena Stępień | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Sadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.