Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Neuropsychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-LSA2NP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Neuropsychologia
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy: Logopedia ogólna i kliniczna, specjalność logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna
Logopedia ogólna i kliniczna, specjalność logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna - 2 rok I st.
Punkty ECTS i inne: 1.50
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy dotyczącej mózgowych mechanizmów zachowania.

Pełny opis:

Zajęcia służą przekazaniu słuchaczom podstawowych informacji na temat budowy i funkcji układu nerwowego oraz mózgowych mechanizmów procesów poznawczych (uwagi, percepcji, pamięci) i emocjonalnych (wpływ stresu na układ nerwowy, mechanizmy regulacji emocji). Student otrzymuje informacje o strukturach neuronalnych regulujących ww. procesy w normie oraz wprowadzające informacje dotyczące wybranych objawów zaburzeń neuronalnych.

Literatura:

1.   Cozolino L.J., (2004) „Neuronauka w psychoterapii”, wyd. Zysk i S-ka Poznań

2. (red.) Grabowska A. , Górska T, Zagrodzka J. (2006) „Mózg a zachowanie”, wyd. PWN, Warszawa

3. LeDoux J. , (2000) „Mózg emocjonalny”, wyd. Media Rodzina, Poznań

4. Spitzer M. , (2007), „Jak uczy się mózg?”, wyd. PWN, Warszawa

5. Milner A.D., Goodale M.A. , (2008), „Mózg wzrokowy w działaniu”, wyd. PWN, Warszawa

6. Łuria A. R. , (1976) „Podstawy neuropsychologii”, wyd. PWN Warszawa

7. Sacks O. , (2009), „Muzykofilia”, wyd. Zysk i s-ka, Poznań

8. Sacks O. , (1997), „Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem”, wyd. Zysk i s-ka, Poznań

9. Sacks O., (1998), „Antropolog na Marsie”, wyd. Zysk i s-ka, Poznań

10. Sacks O. ,(1998), „Zobaczyć głos”, wyd. Zysk i s-ka, Poznań

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student zna i rozumie znaczenie pojęć z zakresu neuropsychologicznych mechanizmów zachowania na przykład: bodziec, analizator, systemy sieci neuronalnych.

Student zna i rozumie zasady działania mózgowych mechanizmów uwagi, pamięci, percepcji, emocji.

UMIEJĘTNOŚCI

Student umie wyjaśnić znaczenie plastyczności neuronalnej i jej rolę w uczeniu się i usprawnianiu osób z dysfunkcjami mózgu

Student potrafi wyszukać i ocenić informacje na temat mózgowej regulacji funkcji psychicznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student docenia przydatność wiedzy neuropsychologicznej w pracy logopedy.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin testowy w formie pytań jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, otwartych i zamkniętych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Jauer-Niworowska, Marzena Stępień
Prowadzący grup: Olga Jauer-Niworowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Jauer-Niworowska, Marzena Stępień
Prowadzący grup: Olga Jauer-Niworowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.