Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat autora mediów społecznościowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-M1A3W-AM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat autora mediów społecznościowych
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do tworzenia strategii, konceptów i tekstów na potrzeby komunikacji w mediach społecznościowych.

Studenci poznają najważniejsze platformy komunikacyjne i poznają techniki budowania komunikatu angażującego internautów.

Pełny opis:

Media społecznościowe, choć są stosunkowo nowym narzędziem komunikacji, zdążyły już wykształcić swoją poetykę, czy raczej: poetyki. Social media to nie tylko Instagram i Facebook, lecz także wiele innych platform komunikacyjnych, takich jak TikTok czy Linkedin. Marki, osoby i instytucje korzystają z wybranych narzędzi, by jak najskuteczniej realizować swoje cele komunikacyjne w przestrzeni dynamicznych mediów społecznościowych.

Uczestnicy zajęć poznają specyfikę najważniejszych mediów społecznościowych i nauczą się przygotowywać teksty odpowiadające zasadom tworzenia komunikatu atrakcyjnego dla internetowych surferów.

Techniki budowania zaangażowania internautów zostaną przedstawione na wybranych przykładach. Studenci przekonają się, że social media to nie tylko memy i krótkie komunikaty, lecz także dopracowane merytorycznie teksty tworzone na potrzeby blogów tematycznych i korporacyjnych. Swobodne poruszanie się w obrębie rożnych stylistyk mediów społecznościowych jest możliwe dzięki kompetencjom polonistycznym oraz zorientowaniu w trendach w komunikacji i reklamie.

Uczestnicy warsztatów poznają szeroki wachlarz tekstów tworzonych w mediach społecznościowych: od komunikatów przygotowywanych na potrzeby marki bądź instytucji, po budowanie pozycji eksperta i kreowanie własnego wizerunku.

Literatura:

Podstawą zajęć są wybrane przez prowadzącą komunikaty dystrybuowane w mediach społecznościowych, omawiane podczas spotkań i udostępniane po każdym warsztacie.

Literatura uzupełniająca:

Barry P., The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016.

Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa: Difin 2015.

Klein N., No logo, Izabelin 2004.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student/ka

- zna najważniejsze media społecznościowe

- zna najważniejsze rodzaje komunikatów w social media

- zna kryteria oceny skuteczności komunikatu w mediach społecznościowych

- zna aparat pojęciowy związany z mediami społecznościowymi

- zna autorów najpopularniejszych polskich blogów

- zna przykłady kampanii reklamowych, społecznych prowadzonych w social media

- wie, że kompetencje polonisty znajdują zastosowanie w mediach społecznościowych

Umiejętności

Student/ka

- potrafi zbudować komunikat do rożnych mediów społecznościowych, z uwzględnieniem nadawcy (osoba prywatna, publiczna, marka, instytucja) i celu, w którym zostanie wyemitowany w mediach społecznościowych (kreowanie wizerunku, promocja produktu, etc.)

- potrafi zaproponować plan działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych dla osoby, marki, instytucji

Postawy

Student/Studentka

- rozumie, że media społecznościowe różnią się od innych, są dynamiczne, wymagają stałego dokształcania się w zakresie sposobów ich funkcjonowania i analizy działań konkurencji

- ma świadomość, że przenoszenie komunikatu z mediów tradycyjnych do społecznościowych musi wiązać się z jego modyfikacją

- nie utożsamia się ze stwierdzeniem, że w mediach społecznościowych angażujące komunikaty są tworzone bezrefleksyjnie i nie wymagają od autora szczególnych umiejętności i wiedzy

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność w ramach zadań warsztatowych na poszczególnych spotkaniach

- prezentacja zaliczeniowa, będąca odpowiedzią na przygotowany przez prowadzącą brief (wymagania dotyczące pracy są wyczerpująco omawiane podczas warsztatu)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)