Archeologia Ameryk i Oceanii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3101-DB209A |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.4
|
Nazwa przedmiotu: | Archeologia Ameryk i Oceanii |
Jednostka: | Instytut Archeologii |
Grupy: |
Zajęcia blokowe dla II roku |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Utrwalanie wiedzy na temat rozwoju kultur archeologicznych obu Ameryk i Oceanii. |
Skrócony opis: |
Awiczenia maj1 charakter uzupe3niaj1cy do wyk3adu prof. Mariusza Zió3kowskiego. Poszczególne zagadnienia (m.in. gospodarka rolnicza, architektura i rzeYba kamienna, obrz1dki grzebalne, metalurgia, tkactwo, produkcja ceramiki) zostan1 przedstawione ? czesto w postaci referatów ? w formie przekrojowej. Podstawowym celem awiczen jest promowanie krytycznego myolenia oraz kszta3towanie umiejetnooci wyszukiwania i wykorzystywania informacji. Podczas zajea uczestnicy bed1 zachecani do udzia3u w dyskusji na ró?ne tematy bed1ce przedmiotem wyk3adów. Zacz1tkiem takich dyskusji bed1 krótkie wyst1pienia przygotowywane przez uczestników zajea na podstawie uprzednio podanej przez prowadz1cych literatury przedmiotu. |
Pełny opis: |
Awiczenia maj1 charakter uzupe3niaj1cy do wyk3adu prof. Mariusza Zió3kowskiego. Poszczególne zagadnienia (m.in. gospodarka rolnicza, architektura i rzeYba kamienna, obrz1dki grzebalne, metalurgia, tkactwo, produkcja ceramiki) zostan1 przedstawione ? czesto w postaci referatów ? w formie przekrojowej. Podstawowym celem awiczen jest promowanie krytycznego myolenia oraz kszta3towanie umiejetnooci wyszukiwania i wykorzystywania informacji. Podczas zajea uczestnicy bed1 zachecani do udzia3u w dyskusji na ró?ne tematy bed1ce przedmiotem wyk3adów. Zacz1tkiem takich dyskusji bed1 krótkie wyst1pienia przygotowywane przez uczestników zajea na podstawie uprzednio podanej przez prowadz1cych literatury przedmiotu. |
Literatura: |
Literatura podana będzie na zajeciach |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć uczestnik: Zna podstawowe pojęcia i terminologię stosowaną w archeologii; Ma podstawową wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami oraz dyscyplinami naukowymi z obszaru nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych i ścisłych; Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie archeologii obu Ameryk i Oceanii; Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie archeologii obu Ameryk i Oceanii; Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze w zakresie archeologii obu Ameryk i Oceanii kierując się wskazówkami opiekuna naukowego; Potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów w wybranym języku dawnej cywilizacji obu Ameryk i Oceanii; Potrafi rozpoznawać różne rodzaje wytworów kultury materialnej obu Ameryk i Oceanii łącznie z kontekstem, jak też właściwie je dokumentuje oraz przeprowadza ich krytyczną analizę i interpretację; Potrafi rozpoznawać, wykorzystywać, analizować i klasyfikować źródła archeologiczne; Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu archeologii obu Ameryk i Oceanii; Potraf współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role; Ma świadomość kompleksowej natury kultury i jej złożoności, rozumiał potrzebę analizy rozmaitych kategorii źródeł dla odtworzenia przeszłości człowieka. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kontrola obecności; Aktywność w czasie zajęć (udział w dyskusji); Kolokwium; Referat (prezentacja multimedialna) na zadany temat; Praca pisemna na wybrany/zadany temat. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.