Seminarium licencjackie. Dr Grażyna Bastek
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3105-LSLGB-S13 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.6
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie. Dr Grażyna Bastek |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: |
Obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Na seminarium powstają prace licencjackie, które są syntetycznymi monografiami wybitnych obrazów, dzieł mistrzów malarstwa europejskiego, działających od XV do XVIII wieku. Celem tych monografii jest zestawienie najnowszej wiedzy dotyczącej omawianych dzieł, ustaleń z zakresu historii obrazów, ich interpretacji, ale też stanu zachowania, historii konserwacji i badań technologicznych. W poprzednich latach powstały znakomite opracowania m.in.: Burzy Giorgiona, czy Damy z gronostajem Leonarda da Vinci. |
Pełny opis: |
Celem pracy licencjackiej jest stworzenie szczegółowej monografii jednego obrazu lub grupy powiązanych ze sobą obiektów – dzieł mistrzów malarstwa europejskiego od XV do XVIII wieku. Monografia w poszczególnych rozdziałach zawierać powinna: historię obrazu (w tym okoliczności jego powstania, opis funkcji, jakie dzieło pełniło); historię jego konserwacji i obecny stan zachowania; opis procesu powstawania dzieła na podstawie badań technologicznych, opis zastosowanych materiałów malarskich; interpretacje dzieła; zagadnienia atrybucyjne widziane z perspektywy nowego znawstwa. Na zajęciach studenci referują poszczególne części/rozdziały pracy i otrzymują bieżące uwagi i wskazówki dotyczące konstrukcji pracy, bibliografii oraz konsultacje merytoryczne. |
Literatura: |
Literatura uzależniona jest od obrazów wybranych przez poszczególnych studentów i jest ustalana dla każdego studenta indywidualnie. |
Efekty uczenia się: |
Złożenie i obrona pracy licencjackiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas zajęć studenci nabierają umiejętności w zakresie: - zbierania literatury dotyczącej przedmiotu pracy (w tym oceny przydatności poszczególnych pozycji bibliograficznych do potrzeb pracy); - budowania aparatu naukowego (przypisy, skróty bibliograficzne, zapis bibliografii); - tworzenia skrótowej syntezy/monografii pojedynczego dzieła sztuki, poruszającej różnorodne zagadnienia (od historii obiektu, przez jego interpretację do opisu stanu zachowania i budowy technologicznej); - pogłębienia wiedzy z zakresu „nowego znawstwa” i „technical history of art”; - wszechstronnej analizy dzieła sztuki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.