Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3200-L2-NSSJBR |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zadaniem kursu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą i praktycznymi umiejętnościami z metodyki nauczania języka rosyjskiego jako obcego, przygotowanie ich do praktyk pedagogicznych w szkole oraz przyszłego zawodu nauczyciela. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z dydaktyką języków obcych (na przykładzie języka rosyjskiego). Studenci będą mogli zapoznać się z historią nauczania języków obcych, poznać najważniejsze pojęcia z zakresu nauczania dydaktyki, itd. Oprócz tego studenci przygotują prezentacje (projekty) dotyczące wybranych zagadnień praktycznych w celu uzyskania zaliczenia. |
Literatura: |
Ustalana indywidualnie przez każdego prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student 1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01); 2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02); 3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03). Umiejętności: Student 1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02); 2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03). Kompetencje społeczne: Student 1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02); 2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący w konkretnym cyklu kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako obcego oraz przygotowanie do praktyk pedagogicznych w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII. |
|
Pełny opis: |
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako obcego oraz przygotowanie do praktyk pedagogicznych w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII. Na zajęciach omawiane są takie zagadnienia, jak: - planowanie lekcji, przygotowywanie scenariuszy lekcji, - wspomaganie rozwoju słownictwa, gramatyki i wymowy uczniów, - wspomaganie rozwoju sprawności językowych uczniów: czytania, pisania, słuchania, mówienia, - przegląd podręczników i materiałów glottodydaktycznych, - rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w warunkach szkolnych, - poprawa błędów, - ewaluacja osiągnięć uczniów, - praca w grupie, - projekty pedagogiczne. |
|
Literatura: |
Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., Obidniak D., 2001, Rozwój zawodowy nauczyciela języka obcego. Stopień po stopniu. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN. В.М. Филатов (ред.), Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе, Ростов-на- Дону: Феникс 2004. |
|
Uwagi: |
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako obcego oraz przygotowanie do praktyk pedagogicznych w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII. |
|
Pełny opis: |
Zadaniem kursu jest konsolidacja wiedzy i sprawności dydaktycznych studentów w zakresie metodyki nauczania języka rosyjskiego jako obcego oraz przygotowanie do praktyk pedagogicznych w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII. Na zajęciach omawiane są takie zagadnienia, jak: - planowanie lekcji, przygotowywanie scenariuszy lekcji, - wspomaganie rozwoju słownictwa, gramatyki i wymowy uczniów, - wspomaganie rozwoju sprawności językowych uczniów: czytania, pisania, słuchania, mówienia, - przegląd podręczników i materiałów glottodydaktycznych, - rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w warunkach szkolnych, - poprawa błędów, - ewaluacja osiągnięć uczniów, - praca w grupie, - projekty pedagogiczne. |
|
Literatura: |
Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., Obidniak D., 2001, Rozwój zawodowy nauczyciela języka obcego. Stopień po stopniu. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN. В.М. Филатов (ред.), Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе, Ростов-на- Дону: Феникс 2004. |
|
Uwagi: |
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.