Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3200-M1-0NNPSY-ĆW
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologia
Jednostka: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Podstawowy kurs przeznaczony dla przyszłych nauczycieli. Nie ma specyficznych wymagań wejściowych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowy kurs psychologii dla nauczycieli. Prezentuje zagadnienia mające zastosowanie w procesie nauczania i zarządzania procesami grupowymi, które są niezbędne dla kształcenia przyszłych nauczycieli. Wzbogaca wiedzę zdobytą podczas 30-godzinnego wykładu w I semestrze.

Pełny opis:

Program kursu obejmuje tematy istotne dla efektywnego prowadzenia procesu nauczania języka obcego. Poruszane są zagadnienia związane z psychologią społeczną, poznawczą, rozwojową oraz teorie emocji i motywacji. Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi (np. fragmentami filmów, debat, wywiadów, nagrań sesji psychoterapeutycznych). Studenci zachęcani są do samodzielnego zgłębiania wiedzy psychologicznej niezbędnej do efektywnego wykonywania zawodu nauczyciela.

Kurs omawia następujące zagadnienia:

Procesy grupowe

Agresja

Inteligencja i procesy pamięciowe

Teorie percepcji i motywacji

Emocje

Stres i radzenie sobie ze stresem

Procesy myślowe i mowa

Zagadnienia psychologii rozwojowej

Podstawowe zagadnienia psychologii międzykulturowej

Podstawowe zagadnienia psychologii klinicznej

Nakład pracy studenta:

30 godzin obecność na ćwiczeniach – 1.5 ECTS

Literatura:

Aronson E., Wilson T. D., Akert R. 2012. Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i Sp.

Mietzel, G. 2015. Wprowadzenie do psychologii. GWP.

Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. 2016. Psychologia poznawcza. PWN.

Zimbardo, P., Gerrig, R. 2012. Psychologia i życie. PWN.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

ma wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej psychologii, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej zna terminologię z zakresu psychologii ogólnej

ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary z zakresu psychologii

Umiejętności:

umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową

posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań

Kompetencje społeczne:

potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (w tym role nauczyciela i/lub tłumacza)

potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa to ocena z testu zaliczeniowego przeprowadzonego w trakcie semestru (100 %).

55%-69% = 3

70%-74% = 3+

75%-84% = 4

85%-89% = 4+

90%-100% = 5

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bałaga-Rubaj
Prowadzący grup: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bałaga-Rubaj
Prowadzący grup: Monika Bałaga-Rubaj, Regina Pilipavičiūtė-Gugała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)