Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-1SEMLR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami badawczymi powszechnie stosowanymi w lingwistyce stosowanej oraz pomoc w rozumieniu wyników badań opisywanych w literaturze przedmiotu, a także przygotowanie studentów do wykonania badań w pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami badawczymi powszechnie stosowanymi w dziedzinie lingwistyki stosowanej. Na zajęciach omawiane są wybrane problemy współczesnego językoznawstwa, kulturoznawstwa i glottodydaktyki. Na seminarium studenci informują o postępach w wykonywaniu pracy licencjackiej. Odbywa się to zarówno poprzez studiowanie teorii stanowiącej podstawy wybranej metody lub podejścia do zbierania i analizy danych, jak również poprzez obserwację, jak każda metoda lub podejście była stosowana w różnych sytuacjach badawczych. Dzięki przestudiowaniu wielu raportów badań studenci będą lepiej przygotowani do rozumienia stanu badań w tej dziedzinie oraz do planowania i prowadzenia badań w pracach licencjackich. Wybrane zagadnienia realizowane w celu doskonalenie warsztatu pisarskiego to: 1. zasady pisania prac na poziomie akademickim, 2. struktura pracy licencjackiej, 3. opracowanie koncepcji badania, 4. formułowanie hipotezy badawczej, 5. opanowanie podstawowego słownictwa przydatnego przy pisaniu pracy licencjackiej w języku rosyjskim, 6. czytanie artykułów naukowych, dobieranie adekwatnego materiału źródłowego 7. opracowanie streszczeń i prezentacji w języku rosyjskim. |
Literatura: |
literatura określona jest przez każdego prowadzącego seminarium licencjackie w danym cyklu |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: w zakresie WIEDZY: - zna zasady redagowania tekstów naukowych w języku B; - zna zasady pisania pracy naukowej; - zna zasady prowadzenia empirycznych badań ilościowych; - zna zasady prowadzenia empirycznych badań jakościowych. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi skonstruować właściwe narzędzia badawcze, uwzględniające profil badanych; - potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań; - potrafi redagować teksty naukowe w języku B - potrafi napisać pracę licencjacką w języku B. w zakresie POSTAW: - rozpoznaje wiedzę, potrzeby i umiejętności uczących się języków obcych na różnych etapach edukacyjnych; - właściwie pojmuje istotę rzetelności prowadzonych badań; - jest świadomy roli badań empirycznych w rozwoju systemów edukacyjnych; - rozumie konieczność ustawicznego rozwoju nauczyciela języka obcego |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania kursu: Regularne uczestnictwo w zajęciach Udział w dyskusji w klasie Opracowanie całej pracy licencjackiej. Stosowanie się do wskazówek prowadzącego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.