Wczesnoszkolne nauczanie języka C angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-1WNJCA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Wczesnoszkolne nauczanie języka C angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość podstaw metodyki nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w klasach I-III |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia. |
Pełny opis: |
Tematy: 1. Rozwój sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu 2. Rozwój alfabetyzmu dzieci w zakresie czytania i pisania 3. Nauczanie gramatyki i słownictwa 4. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe 5. Wykorzystanie bajek i dramy 6. Wykorzystanie wierszy, rymowanek i piosenek 7. Wykorzystanie technik plastycznych i rękodzieła 8. wykorzystanie gier 9. Wykorzystanie ICT i multimediów 10. Rozwój autonomii ucznia 11. Ocenianie Nakład pracy studenta Uczestnictwo w zajęciach 30 godzin Przygotowanie do zajęć 25 godzin Przygotowanie portfolio 5 godzin Razem 60 godzin Wybrane tematy mogą być realizowane we współpracy międzynarodowej online zależnie od ustaleń z partnerami zagranicznymi. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość,najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
Literatura: |
Materiały kursu wraz z odnośnikami do stron edukacyjnych tj. BBC, wydawnictwa językowe oraz The British Council udostępnianie są studentom na platformie Moodle. Literatura podstawowa: Szpotowicz, M & M.Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN Harmer J., 2001. The Practice of English Language Teaching. Oxford: Pearson Education Limited. Komorowska H., 2001. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna Reilly, V. & S. M Ward. 1997. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniajaca: Celce-Murcia, M. (ed.) 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle & Heinle. Nunan, D. (ed.) 2001. Practical English Language Teaching. McGraw Hill. Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. Heinle & Heinle. Szpotowicz, M. 2011. Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej. In: H. Komorowska (ed.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Łośgraf. (123-139). Szpotowicz, M. 2011. Wyzwania związane z ocenianiem umiejętności językowych dzieci. Języki Obce w Szkole nr 4/2011. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman Ur, P. 1996. A course in Language Teaching. Cambridge: CUP |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: w zakresie wiedzy: • zna metody i techniki pracy glottodydaktycznej w z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym • zna materiały przydatne do pracy nad językiem obcym odpowiednie dla tej grupy wiekowej • zna cyfrowe zasoby sieci przydatne do nauczania i uczenia się języka angielskiego odpowiednie dla tej grupy wiekowej w zakresie umiejętności: • potrafi planować lekcję językową dla tej grupy wiekowej • umie określić i wprowadzić w życie cele lekcji: językowe, komunikacyjne i międzykulturowe • potrafi praktycznie stosować strategie nauczania systemów językowych i sprawności odpowiednio do cech i wieku uczniów • potrafi dobrać metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów w tym wieku • stosuje różnorodne materiały dydaktyczne • umie ocenić przydatność edukacyjną nowych materiałów i narzędzi • umie organizować pracę na lekcji językowej odpowiednio do wieku uczniów w zakresie postaw: • rozpoznaje potrzeby uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym • dopasowuje metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych • przyjmuje postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się języków • jest zainteresowany innowacjami dydaktycznymi i własnym rozwojem zawodowym • rozumie znaczenie kompetencji międzykulturowej w posługiwaniu się angielskim jako językiem globalnym |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie portfolio zawierającego sprawozdanie z lektury dotyczącej nauczania wczesnoszkolnego (ok 500 słów) oraz dokładny opis i potrzebne materiały do 5 ćwiczeń do przeprowadzenia w grupie minimum 15 dzieci w wieku wczesnoszkolnym lub przedszkolnym. Kryteria oceniania 100%-93,3% 5 93%- 86,6% 4,5 86%-76,6% 4 76%-70% 3,5 69%-60% 3 poniżej 59% 2 |
Praktyki zawodowe: |
Kurs przygotowuje do praktyk dydaktycznych odbywanych w szkole podstawowej i przedszkolu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.