Muzycy i muzyka popularna w krajach niemieckojęzycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3302-MMP-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Muzycy i muzyka popularna w krajach niemieckojęzycznych |
Jednostka: | Instytut Germanistyki |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | astronomia |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Student rozwija swoją wiedzę o muzyce popularnej. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Prezentacja i dyskusja nt. muzyki popularnej tworzonej w Niemczech, Austrii i Szwajcarii od początku lat 70. do dziś, która odniosła sukces nie tylko w krajach niemieckojęzycznych, lecz niekiedy poza ich granicami. |
Pełny opis: |
Muzyka krajów tworzona w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, która odniosła sukces w tych krajach i jest obecna w mediach. Utwory prezentowane będą w porządku tematycznym. (Zob. Szczegółowy opis tematów w opisie grupy przedmiotowej) Zajęcia interaktywne dostosowane do poziomu językowego i gustu muzycznego Uczestników. |
Literatura: |
Jens Reisloh: Deutschsprachige Popmusik: Zwischen Morgenrot und Hundekot: Von den Anfängen um 1970 bis ins 21. Jahrhundert. Grundlagenwerk - Neues Deutsches Lied. Friederike Wißmann: Deutsche Musik Hollow Skai: Alles nur geträumt. Fluch und Segen der Neuen Deutschen Welle. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacze poznają utwory świata muzycznego w krajach niemieckojęzycznych, sami rozwijają swobodnie swoje zainteresowania w tej dziedzinie i uaktualniają wiedzę na temat muzyki popularnej w Austrii, Niemczech i w Szwajcarii. Słuchaczki i Słuchacze pozyskują wiedzę o zjawiskach kulturowych krajów niemieckojęzycznych a także rozwijają swoje umiejętności językowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Referaty w języku polskim, aktywny udział Studentek i Studentów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jorroch | |
Prowadzący grup: | Anna Jorroch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Kierunek podstawowy MISMaP: | astronomia |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Na zajęciach będziemy prezentować i omawiać muzykę popularną, też rockową, regionalną tworzoną w Niemczech, Austrii i Szwajcarii od początku lat 70. do dziś, która odzwierciedla procesy zachodzące w społeczeństwie i cieszy się sukcesem w krajach niemieckojęzycznych oraz poza nimi. |
|
Pełny opis: |
Utwory muzyczne, których covery są ogólnie znane. Prezentacja osobistości świata muzycznego i muzyków, którzy wygrali konkursy muzyczne oraz ich utworów. Muzyka tworzona w językach obcych, muzyka tematyczna oraz muzyka ukazująca wielokulturowość społeczeństw krajów niemieckojęzycznych. Zajęcia będą prowadzone w trybie online. |
|
Literatura: |
Jens Reisloh: Deutschsprachige Popmusik: Zwischen Morgenrot und Hundekot: Von den Anfängen um 1970 bis ins 21. Jahrhundert. Grundlagenwerk - Neues Deutsches Lied. Friederike Wißmann: Deutsche Musik Hollow Skai: Alles nur geträumt. Fluch und Segen der Neuen Deutschen Welle. |
|
Uwagi: |
Zajęcia interaktywne dostosowane do poziomu językowego i gustu muzycznego Uczestników mają na celu przybliżenie nieznanych w Polsce popularnych utworów muzycznych, ich autorów/artystów oraz zjawisk kulturowych w krajach niemieckojęzycznych. Prezentacja utworów, dyskusja. Przydatna będzie znajomość języka niemieckiego na poziomie A2-B1, aby możliwe było zrozumienie treści prezentowanych piosenek. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.