Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Najnowsze badania nad dziejami, kulturą i religią Hiszpanii I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3305-NBKH1-1U
Kod Erasmus / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Najnowsze badania nad dziejami, kulturą i religią Hiszpanii I
Jednostka: Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich
Grupy: Plan specjalności hiszpańskiej 1 rok 2 stopnia
Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 2 stopnia, specjalność hiszpańska
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zaawansowana znajomość hiszpańskiego oraz taki poziom angielskiego, który pozwala na czytanie tekstów naukowych w tym języku. Podstawowa orientacja w historii i kulturze Hiszpanii.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i uświęconą wizję historii i dziejów kultury i religii. Na dodatek mnogość możliwych perspektyw sprawia, że tą samą historię można poznać z wielu różnych stron. Celem zajęć jest więc przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i uświęconą wizję historii i dziejów kultury i religii. Na dodatek mnogość możliwych perspektyw sprawia, że tą samą historię można poznać z wielu różnych stron. Celem zajęć jest więc przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

Zakres tematyczny.

1. Hiszpania prehistoryczna

Neandertalczycy i Homo Sapiens

Altamira

Skąd się wzięli Hiszpanie - migracje które uformowały ludność Hiszpanii.

2. Hiszpania rzymska

Wojny punickie i taktyka eksterminacji kulturowej

Rzymski podbój Hiszpanii a USA na Bliskim Wschodzie

3. Hiszpania Wizygotów

Polemiczna „hiszpańskość” przedarabskiego Półwyspu

4. Hiszpania muzułmańska

Mit wielokulturowości i tolerancji

El Cid - próba stworzenia własnego państwa.

5. Hiszpania chrześcijańska

Kreatywne podejście do historii: Covadonga, grób św. Jakuba.

Pryscylian.

6. Hiszpania rekonkwisty

Rekonkwista jak podbój Dzikiego Zachodu.

Jak powstała zjednoczona Hiszpania - bez Portugalii ale z Katalonią.

7. Hiszpania Królów Katolickich i Habsburgów

Czystki etniczne

Inkwizycja jako państwowa tajna policja

8. Hiszpania XIX wieku

Francisco de Goya: polityczne uwikłanie sztuki i dramat osobisty artysty

Antyklerykalizm i klerykalizm.

9. Hiszpania XX wieku

Narodziny współczesnej kultury popularnej: emancypacja kobiet i seks

Propaganda wojenna w kulturalnych odsłonach: piosenka, fotografia i malarstwo wojny domowej

Muzyka jako forma oporu: Nova Canço katalońska, cantautores.

11. Hiszpania XXI wieku

Kryzys strukturalny gospodarki i systemu politycznego od 2008r.

Z

Literatura:

Wybrana literatura:

Alarcón Hernández, Carmen. “La mujer romana en Hispania.” Fundamentos de Historia: historia antigua y medieval, F. Lozano Gómez et al., Universidad de Sevilla, 2017.

Arbaci, Sonia y Teresa Tapada-Beteli. “Social inequality and urban regeneration in Barcelony centre: reconsidering success.” European and Regional Studies, 3, 2012: 287-311.

Banerjee, Ishita. “Mundos convergentes: género, subalternidad y poscolonialismo.” La Ventana, 39, 2014: 7-38.

Bullen, Margaret. “Turismo gastronómico y representación de la cultura vasca: sidra y chocolate.” Ankulegi, Revista de antropología social, 13, 2009: 55-65.

Burdiel, Isabel. “The queen, the woman and the middle class. The symbolic failure of Isabel II of Spain.” Social History, 29, 2004: 301-319.

Castillo Maldonado, Pedro. “La historia olvidada de Andalucía, los visigodos.” Andalucía en la historia, 42, 2013: 42-45.

Cintas Peña, Marta. “La desigualdad de género en la prehistoria ibérica: una aproximación multivariable.” Tesis doctoral de libre acceso. Universidad de Sevilla, 2018.

García Fitz, Francisco. “¿Una ‘España musulmana sometida y tributaria’? La España que no fue.” Historia. Instituciones. Documentos, 31, 2004: 227-248.

García Fitz, Francisco. “La Reconquista: un estado de la cuestión.” Revista del Centro de Historia del Crimen de Durango, 6, 2009: 142-215.

Gómez Navarro, María Soledad. “‘Y cómo caminan las almas’: panorama religioso en tiempos del Emperador, entre España y Europa.” Cuadernos de historia moderna, 2, 2018: 365-393.

Herlihy, Jeffrey. “Islamic Spain in American Travel Writting.” Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, 38, 2019: 125-139.

Illescas Nájera, Francisco. “De la convivencia al fracaso de la conversión: algunos aspectos que promovieron el racismo antijudío en la España de la Reconquista.” Revista de Humanidades. Tecnológico de Monterrey, 14, 2003: 227-256.

Miguélez-Carballeira, Helena, ed. A Companion to Galician Culture, Tamesis Woodbridge, 2014.

Miguélez-Carballeira, Helena. Galicia, a Sentimental Nation: Gender, Culture and Politics, University of Wales Press, 2013.

Mira, Alberto. De Sodoma a Chueca: una historia cultural de la homosexualidad en España en el siglo XX. Editorial EGALES, 2007.

Mirgos, Katarzyna. Mit Mari: jego źródło i miejsce w kulturze Basków, PTL, 2010.

Nieto Soria, José Manuel. “Conceptos de España en tiempos de Reyes Católicos.” Nerba: revista de historia, 19, 2006: 105-123.

Pablo, Santiago de. Creadores de sombras: ETA y el nacionalismo vasco a través del cine, Tecnos, 2017.

Pérez Fontdevila, Aina y Meri Torras Francès. ¿Qué es una autora? Encrucijadas entre género y autoría, Icaria, 2019.

Plazaola, Juan. “Entre Francos y visigodos.” Revista Internacional de los Estudios Vascos, 2, 2000: 541-567.

Reimóndez, María. “Extranjera en su patria. El destierro de las escritoras gallegas.” Violencias (in)visibles: Intervenciones feministas frente a la violencia patriarcal, ed. por B. Martín Lucas, Icaria, 2010: 69-89.

Reimóndez, María. “We need to talk... to Each Other: on Polyphony, Postcolonila Feminism and Translation.” Feminist Translation Studies: Local and Transnational Perspectives, ed. by O. Castro et al, Routledge, 2017: 54-65.

Rodríguez, María Pilar y Rob Stone. Cine vasco: una historia política y cultural, Comunicación Social, 2015.

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie

specyfikę przedmiotową i metodologiczną właściwą dla studiowanego kierunku, którą jest w stanie rozwijać twórczo i stosować w działalności profesjonalnej, terminologię z zakresu studiowanego kierunku na poziomie rozszerzonym

powiązania filologii iberyjskiej z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych

podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej

zjawiska naukowe i kulturalne w Hiszpanii, a zwłaszcza ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach nowych badań i trendów z zakresu studiowanego kierunku z innymi dyskursami humanistycznymi

terminologię, teorię i metodologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych

współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych

S1K_W01, S1K_W02, S1K_W03, S1K_W04, S1K_W05, S1K_W06

Student potrafi

wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych Hiszpanii, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych

samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie studiowanego kierunku i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową

wykorzystać nabyte umiejętności językowe w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów ustnych i pisemnych z wykorzystaniem terminologii fachowej

S1K_U01, S1K_U02, S1K_U03

Student jest gotów do

współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role

S1K_K01

Metody i kryteria oceniania:

Obecność obowiązkowa (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze)

Aktywność na zajęciach (30%)

Zaliczenie pisemne (70%)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tadeusz Miłkowski
Prowadzący grup: Tadeusz Miłkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i wizję historii i dziejów kultury i religii. Celem zajęć jest przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i wizję historii i dziejów kultury i religii. Celem zajęć jest przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

1. Hiszpania prehistoryczna

Neandertalczycy i Homo Sapiens

Altamira

Skąd się wzięli Hiszpanie - migracje które uformowały ludność Hiszpanii.

2. Hiszpania rzymska

Wojny punickie i taktyka eksterminacji kulturowej

Rzymski podbój Hiszpanii a USA na Bliskim Wschodzie

3. Hiszpania Wizygotów

Polemiczna „hiszpańskość” przedarabskiego Półwyspu

4. Hiszpania muzułmańska

Mit wielokulturowości i tolerancji

El Cid - próba stworzenia własnego państwa.

5. Hiszpania chrześcijańska

Kreatywne podejście do historii: Covadonga, grób św. Jakuba.

Pryscylian.

6. Hiszpania rekonkwisty

Rekonkwista jak podbój Dzikiego Zachodu.

Jak powstała zjednoczona Hiszpania - bez Portugalii ale z Katalonią.

7. Hiszpania Królów Katolickich i Habsburgów

Czystki etniczne

Inkwizycja jako państwowa tajna policja

8. Hiszpania XIX wieku

Francisco de Goya: polityczne uwikłanie sztuki i dramat osobisty artysty

Antyklerykalizm i klerykalizm.

9. Hiszpania XX wieku

Narodziny współczesnej kultury popularnej: emancypacja kobiet i seks

Propaganda wojenna w kulturalnych odsłonach: piosenka, fotografia i malarstwo wojny domowej

Muzyka jako forma oporu: Nova Canço katalońska, cantautores.

11. Hiszpania XXI wieku

Kryzys strukturalny gospodarki i systemu politycznego od 2008r.

Literatura:

Wybrana literatura:

Alarcón Hernández, Carmen. “La mujer romana en Hispania.” Fundamentos de Historia: historia antigua y medieval, F. Lozano Gómez et al., Universidad de Sevilla, 2017.

Arbaci, Sonia y Teresa Tapada-Beteli. “Social inequality and urban regeneration in Barcelony centre: reconsidering success.” European and Regional Studies, 3, 2012: 287-311.

Banerjee, Ishita. “Mundos convergentes: género, subalternidad y poscolonialismo.” La Ventana, 39, 2014: 7-38.

Bullen, Margaret. “Turismo gastronómico y representación de la cultura vasca: sidra y chocolate.” Ankulegi, Revista de antropología social, 13, 2009: 55-65.

Burdiel, Isabel. “The queen, the woman and the middle class. The symbolic failure of Isabel II of Spain.” Social History, 29, 2004: 301-319.

Castillo Maldonado, Pedro. “La historia olvidada de Andalucía, los visigodos.” Andalucía en la historia, 42, 2013: 42-45.

Cintas Peña, Marta. “La desigualdad de género en la prehistoria ibérica: una aproximación multivariable.” Tesis doctoral de libre acceso. Universidad de Sevilla, 2018.

García Fitz, Francisco. “¿Una ‘España musulmana sometida y tributaria’? La España que no fue.” Historia. Instituciones. Documentos, 31, 2004: 227-248.

García Fitz, Francisco. “La Reconquista: un estado de la cuestión.” Revista del Centro de Historia del Crimen de Durango, 6, 2009: 142-215.

Gómez Navarro, María Soledad. “‘Y cómo caminan las almas’: panorama religioso en tiempos del Emperador, entre España y Europa.” Cuadernos de historia moderna, 2, 2018: 365-393.

Herlihy, Jeffrey. “Islamic Spain in American Travel Writting.” Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, 38, 2019: 125-139.

Illescas Nájera, Francisco. “De la convivencia al fracaso de la conversión: algunos aspectos que promovieron el racismo antijudío en la España de la Reconquista.” Revista de Humanidades. Tecnológico de Monterrey, 14, 2003: 227-256.

Miguélez-Carballeira, Helena, ed. A Companion to Galician Culture, Tamesis Woodbridge, 2014.

Miguélez-Carballeira, Helena. Galicia, a Sentimental Nation: Gender, Culture and Politics, University of Wales Press, 2013.

Mira, Alberto. De Sodoma a Chueca: una historia cultural de la homosexualidad en España en el siglo XX. Editorial EGALES, 2007.

Mirgos, Katarzyna. Mit Mari: jego źródło i miejsce w kulturze Basków, PTL, 2010.

Nieto Soria, José Manuel. “Conceptos de España en tiempos de Reyes Católicos.” Nerba: revista de historia, 19, 2006: 105-123.

Pablo, Santiago de. Creadores de sombras: ETA y el nacionalismo vasco a través del cine, Tecnos, 2017.

Pérez Fontdevila, Aina y Meri Torras Francès. ¿Qué es una autora? Encrucijadas entre género y autoría, Icaria, 2019.

Plazaola, Juan. “Entre Francos y visigodos.” Revista Internacional de los Estudios Vascos, 2, 2000: 541-567.

Reimóndez, María. “Extranjera en su patria. El destierro de las escritoras gallegas.” Violencias (in)visibles: Intervenciones feministas frente a la violencia patriarcal, ed. por B. Martín Lucas, Icaria, 2010: 69-89.

Reimóndez, María. “We need to talk... to Each Other: on Polyphony, Postcolonila Feminism and Translation.” Feminist Translation Studies: Local and Transnational Perspectives, ed. by O. Castro et al, Routledge, 2017: 54-65.

Rodríguez, María Pilar y Rob Stone. Cine vasco: una historia política y cultural, Comunicación Social, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tadeusz Miłkowski
Prowadzący grup: Tadeusz Miłkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i wizję historii i dziejów kultury i religii. Celem zajęć jest przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu przedstawienie historii i kultury Hiszpanii w świetle najnowszych badań. Badania te niejednokrotnie kwestionują tradycyjną i wizję historii i dziejów kultury i religii. Celem zajęć jest przegląd najbardziej polemicznych lub niejednoznacznych elementów dziejów, kultury i religii Hiszpanii i poddanie ich krytycznej rekonstrukcji.

1. Hiszpania prehistoryczna

Neandertalczycy i Homo Sapiens

Altamira

Skąd się wzięli Hiszpanie - migracje które uformowały ludność Hiszpanii.

2. Hiszpania rzymska

Wojny punickie i taktyka eksterminacji kulturowej

Rzymski podbój Hiszpanii a USA na Bliskim Wschodzie

3. Hiszpania Wizygotów

Polemiczna „hiszpańskość” przedarabskiego Półwyspu

4. Hiszpania muzułmańska

Mit wielokulturowości i tolerancji

El Cid - próba stworzenia własnego państwa.

5. Hiszpania chrześcijańska

Kreatywne podejście do historii: Covadonga, grób św. Jakuba.

Pryscylian.

6. Hiszpania rekonkwisty

Rekonkwista jak podbój Dzikiego Zachodu.

Jak powstała zjednoczona Hiszpania - bez Portugalii ale z Katalonią.

7. Hiszpania Królów Katolickich i Habsburgów

Czystki etniczne

Inkwizycja jako państwowa tajna policja

8. Hiszpania XIX wieku

Francisco de Goya: polityczne uwikłanie sztuki i dramat osobisty artysty

Antyklerykalizm i klerykalizm.

9. Hiszpania XX wieku

Narodziny współczesnej kultury popularnej: emancypacja kobiet i seks

Propaganda wojenna w kulturalnych odsłonach: piosenka, fotografia i malarstwo wojny domowej

Muzyka jako forma oporu: Nova Canço katalońska, cantautores.

11. Hiszpania XXI wieku

Kryzys strukturalny gospodarki i systemu politycznego od 2008r.

Literatura:

Wybrana literatura:

Alarcón Hernández, Carmen. “La mujer romana en Hispania.” Fundamentos de Historia: historia antigua y medieval, F. Lozano Gómez et al., Universidad de Sevilla, 2017.

Arbaci, Sonia y Teresa Tapada-Beteli. “Social inequality and urban regeneration in Barcelony centre: reconsidering success.” European and Regional Studies, 3, 2012: 287-311.

Banerjee, Ishita. “Mundos convergentes: género, subalternidad y poscolonialismo.” La Ventana, 39, 2014: 7-38.

Bullen, Margaret. “Turismo gastronómico y representación de la cultura vasca: sidra y chocolate.” Ankulegi, Revista de antropología social, 13, 2009: 55-65.

Burdiel, Isabel. “The queen, the woman and the middle class. The symbolic failure of Isabel II of Spain.” Social History, 29, 2004: 301-319.

Castillo Maldonado, Pedro. “La historia olvidada de Andalucía, los visigodos.” Andalucía en la historia, 42, 2013: 42-45.

Cintas Peña, Marta. “La desigualdad de género en la prehistoria ibérica: una aproximación multivariable.” Tesis doctoral de libre acceso. Universidad de Sevilla, 2018.

García Fitz, Francisco. “¿Una ‘España musulmana sometida y tributaria’? La España que no fue.” Historia. Instituciones. Documentos, 31, 2004: 227-248.

García Fitz, Francisco. “La Reconquista: un estado de la cuestión.” Revista del Centro de Historia del Crimen de Durango, 6, 2009: 142-215.

Gómez Navarro, María Soledad. “‘Y cómo caminan las almas’: panorama religioso en tiempos del Emperador, entre España y Europa.” Cuadernos de historia moderna, 2, 2018: 365-393.

Herlihy, Jeffrey. “Islamic Spain in American Travel Writting.” Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, 38, 2019: 125-139.

Illescas Nájera, Francisco. “De la convivencia al fracaso de la conversión: algunos aspectos que promovieron el racismo antijudío en la España de la Reconquista.” Revista de Humanidades. Tecnológico de Monterrey, 14, 2003: 227-256.

Miguélez-Carballeira, Helena, ed. A Companion to Galician Culture, Tamesis Woodbridge, 2014.

Miguélez-Carballeira, Helena. Galicia, a Sentimental Nation: Gender, Culture and Politics, University of Wales Press, 2013.

Mira, Alberto. De Sodoma a Chueca: una historia cultural de la homosexualidad en España en el siglo XX. Editorial EGALES, 2007.

Mirgos, Katarzyna. Mit Mari: jego źródło i miejsce w kulturze Basków, PTL, 2010.

Nieto Soria, José Manuel. “Conceptos de España en tiempos de Reyes Católicos.” Nerba: revista de historia, 19, 2006: 105-123.

Pablo, Santiago de. Creadores de sombras: ETA y el nacionalismo vasco a través del cine, Tecnos, 2017.

Pérez Fontdevila, Aina y Meri Torras Francès. ¿Qué es una autora? Encrucijadas entre género y autoría, Icaria, 2019.

Plazaola, Juan. “Entre Francos y visigodos.” Revista Internacional de los Estudios Vascos, 2, 2000: 541-567.

Reimóndez, María. “Extranjera en su patria. El destierro de las escritoras gallegas.” Violencias (in)visibles: Intervenciones feministas frente a la violencia patriarcal, ed. por B. Martín Lucas, Icaria, 2010: 69-89.

Reimóndez, María. “We need to talk... to Each Other: on Polyphony, Postcolonila Feminism and Translation.” Feminist Translation Studies: Local and Transnational Perspectives, ed. by O. Castro et al, Routledge, 2017: 54-65.

Rodríguez, María Pilar y Rob Stone. Cine vasco: una historia política y cultural, Comunicación Social, 2015.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)