PNJW - Pisanie, w tym pisanie tekstów akademickich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3321-M1SJWPPA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | PNJW - Pisanie, w tym pisanie tekstów akademickich |
Jednostka: | Katedra Italianistyki |
Grupy: |
Praktyczna Nauka Języka Włoskiego na studiach II stopnia dla studentów I roku |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia poświęcone są pisaniu różnych rodzajów tekstów - zarówno dziennikarskich (felieton, artykuł) jak i akademickich (notatka, streszczenie artykułu, abstrakt). Zgłębiane są formalne, strukturalne i stylistyczne aspekty tekstów. |
Pełny opis: |
Kurs rozwija kompetencje dotyczące pisania różnych rodzajów tekstów. Zajęcia podzielone są na dwie kategorie: pisanie tekstów nieakademickich (artykuł, felieton itp.) i pisanie tekstów akademickich (notatka akademicka, streszczenie artykułu, abstrakt itp.). W ramach zajęć omawiane są takie kwestie jak: - Planowanie struktury tekstu i przygotowanie konspektu; - Forma, stylistyka i specyfika językowa tekstów dziennikarskich oraz akademickich; - Streszczenia i konspekty zarówno artykułów akademickich (o tematyce literaturo- lub językoznawczej), jak i wykładów (pisanie notatek). Celem kursu jest rozwijanie i doskonalenie umiejętności pisania tekstów w języku włoskim, a w szczególności umiejętność pisania tekstów w zwięzłej, dobrze zaplanowanej i logicznie zrealizowanej formie. |
Literatura: |
1. L. Serianni, V. Della Valle, G. Patota - Lingua comune (Il libro di scrittura), Edizioni scolastiche Bruno Mondadori, 2014; 2. L. Serianni, Leggere, scrivere, argomentare. Prove ragionate di scrittura, Laterza, 2015. 3. F. Bruni - Manuale di scrittura e comunicazione, Zanichelli, 2013; 4. L. Cisotto - Didattica del testo, Carocci, 2006; 5. L. Cisotto - Scrivere testi in nove mosse, Edizioni Centro Studi Erickson, 2015. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności- absolwent potrafi: - posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; - planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie; Kompetencje społeczne- absolwent gotów jest do: - krytycznej oceny własnej wiedzy i uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; -odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, przestrzegania etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu; - uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form; |
Metody i kryteria oceniania: |
- Obecność na zajęciach; - Oceny cząstkowe z wypracowań pisanych na zajęciach; - Prace domowe i aktywność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.