Język włoski w przedsiębiorstwie II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3321-Z09F09 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Język włoski w przedsiębiorstwie II |
Jednostka: | Katedra Italianistyki |
Grupy: |
Zajęcia fakultatywne na studiach I stopnia dla studentów stacjonarnych i niestacjonarnych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia polegające na doskonaleniu sprawności językowych przydatnych w działalności gospodarczej we Włoszech lub w Polsce z udziałem podmiotów włoskich. |
Pełny opis: |
Rozwijanie sprawności rozumienia tekstów pisanych i mówionych z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej, organizacji pracy w przedsiębiorstwie, praw pracowniczych, form zatrudnienia, zasad wynagradzania, składników wynagrodzenia, ubezpieczeń społecznych, marketingu, reklamy, ubezpieczeń i księgowości. Zasady konstrukcji tekstów pisanych takich jak notatki służbowe, projekty, umowy, dokumenty związane z obrotem gospodarczym. Każdy z tematów opracowywany będzie z wykorzystaniem materiałów zawartych w podręcznikach oraz materiałów autentycznych. |
Literatura: |
Forapani Daniela Italiano per giuristi, Alma Edizioni - Firenze 2003 Incalcaterra-McLoughlin Laura, Pla-Lang Luisa, Schiavo-Rotheneder Giovanna Italiano per economisti, Alma Edizioni - Firenze 2003 Forapani Daniela, Pelizza Giovanna L'italiano dell'economia, Guerra Edizioni - Perugia 2000 Parizzi Francesca, Rocco Stefania L'italiano al lavoro. Certificato di Conoscenza dell'Italiano Commerciale. Livello avanzato, Guerra Edizioni - Perugia 2004 Pelizza Giovanna, Mezzadri Marco L'italiano in azienda, Guerra Edizioni - Perugia 2002 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Wskazuje kluczowe cechy współczesnego języka włoskiego. Ma rudymentarną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym Włoch oraz wiedzę o historii Włoch. UMIEJĘTNOŚCI Posługuje się w mowie i piśmie językiem włoskim (poziom B1/B2). Potrafi porozumiewać się przy pomocy różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie italianistyki i innych filologii, w formie wypowiedzi pisemnej, ustnej, multimedialnej w języku włoskim i polskim. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia własnego poziomu kulturalnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach kontrola obecności końcowe zaliczenie pisemne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.