Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3501-BE-SM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności, które pomogą im w przygotowaniu pracy magisterskiej na kierunku bioetyka, a także udzielenie im wsparcia motywacyjnego i merytorycznego w wyborze i opracowaniu tematu pracy. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności, który pomogą im w przygotowaniu pracy magisterskiej na kierunku bioetyka, a także udzielenie im wsparcia motywacyjnego i merytorycznego w wyborze, konceptualizacji, analizie i opracowaniu tematu pracy. W pierwszej części zajęć studenci zapoznają się z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi pracy magisterskiej, w tym zasadami redakcji i edycji tekstu naukowego, zasadami opracowania odsyłaczy, bibliografii, spisu treści itp. Druga część seminarium służy wsparciu studentów w procesie wyboru promotora i tematu pracy magisterskiej, a także w pracy nad planem i szczegółowym konspektem pracy oraz w procesie poszukiwania i doboru źródeł, w tym z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Celem trzeciej części zajęć jest zachęcenie studentów do prezentowania i dyskutowania założeń filozoficznych, normatywnych i metodologii oraz wybranych fragmentów przygotowywanych prac z pozostałymi uczestnikami seminarium. |
Literatura: |
- Obowiązujące na uczelni standardy redakcji pracy dyplomowej - K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
Nabyta wiedza: Po zaliczeniu przedmiotu student w pogłębionym stopniu zna i rozumie: - specyfikę przedmiotową i metodologiczną bioetyki oraz powiązania z różnymi dyscyplinami i subdyscyplinami nauki oraz praktyki społecznej; - rolę bioetyki w praktyce i rozwoju nauk biomedycznych i innych bionauk, w szczególności nauk, dyscyplin lub specjalizacji, których dotyczy praca magisterska; - multi- i interdyscyplinarną terminologię stosowaną w dyskusjach bioetycznych, w szczególności dotyczących problematyki pracy magisterskiej; - w stopniu prowadzącym do specjalizacji, naczelne zagadnienia i problemy z zakresu wybranej szczegółowej tematyki bioetycznej, będącej przedmiotem pracy magisterskiej oraz główne stanowiska filozoficzne, podejścia aksjologiczne, normatywne oraz strategie argumentacyjne stosowane we współczesnych dyskusjach z zakresu wybranej szczegółowej tematyki bioetycznej, będącej przedmiotem pracy magisterskiej; - znaczenie czynników społeczno-kulturowych, prawnych i polityczno-ekonomicznych dla szczegółowych problemów bioetycznych, będącej przedmiotem pracy magisterskiej. Nabyte umiejętności: Po zaliczeniu przedmiotu student potrafi: - identyfikować problemy i konflikty etyczne występujące w praktyce i rozwoju nauk biomedycznych i innych bionauk, których dotyczy praca magisterska, oraz w praktyce życia codziennego i społecznego; - krytycznie analizować wypowiedzi ustne i pisemne innych autorów – rekonstruować tezy, identyfikować założenia faktyczne oraz normatywne, krytycznie oceniać poprawność i siłę argumentacji; - formułować, analizować i rozwiązywać zaawansowane problemy badawcze z zakresu etyki lub bioetyki, korzystając z posiadanej interdyscyplinarnej wiedzy i doświadczenia – wyszukiwać, analizować, oceniać, syntetyzować i twórczo interpretować informacje i idee; stawiać hipotezy/tezy; dobierać i stosować adekwatne metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne; konstruować zaawansowane argumenty normatywne i faktyczne; - przygotować pracę pisemną, w szczególności z zakresu bioetyki lub powiązanych z nią dyscyplin i subdyscyplin nauki, zgodnie z zasadami techniki pisania prac danego rodzaju – poprawnie językowo i redakcyjne sformułować wypowiedź na piśmie, opracować bibliografię i odsyłacze; - samodzielnie zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności badawcze, w szczególności samodzielnie planować i organizować przebieg działań badawczych koniecznych do sformułowania, przeanalizowania i rozwiązywania zaawansowanego problemu naukowo-badawczego. Nabyte kompetencje społeczne: Po zaliczeniu przedmiotu student jest gotów do: - krytycznego oceniania posiadanej wiedzy, pozyskiwanych informacji i odbieranych treści -uznawania znaczenia wiedzy z zakresu etyki i bioetyki w rozwiązywaniu problemów, jakie rodzi praktyka i rozwój nauk biomedycznych i innych bionauk, oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem tych problemów; - rzetelnego i odpowiedzialnego rozwijania dorobku bioetyki jako dziedziny teoretycznej i praktyki społecznej; - dostrzegania problemów i wyzwań etycznych związanych z własną pracą badawczą i zawodową. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia seminarium jest: - aktywny udział w zajęciach seminaryjnych - złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej zaakceptowanej przez kierującego pracą Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 1 w semestrze |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.