Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Analytic Philosophy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3501-WISIP-AnalP Kod Erasmus / ISCED: 08.1 / (0223) Filozofia i etyka
Nazwa przedmiotu: Analytic Philosophy
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe, studia dzienne WISIP
Punkty ECTS i inne: 6.00
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Wykład prezentuje poglądy filozoficzne ważniejszych zwolenników metody analitycznej w dwudziestym wieku.

Pełny opis:

Przedmiotem wykładu będą następujące zagadnienia: I. Początki filozofii analitycznej (Frege, Russell, wczesny Wittgensteina); II. Prawda i znaczenie (Tarski, Davidson, Quine); III. Język w działaniu (Austin, Grice, późny Wittgenstein); IV. Problem umysł-ciało (Ryle, Armstrong, Place, Kripke, Putnam, Block); V. Architektura umysłu (McClelland, Rumelhart & Hinton, Fodor & Pylyshyn, Smolensky); VI. Natywizm versus konstruktywizm (Piaget, Chomsky, Fodor, Putnam); VII. Modularność umysłu (Fodor, Sperber).

Literatura:

Essential literature: Frege: On sense and nominatum, Russell: On denoting; Strawson: On referring; Kripke: Naming and necessity; Wittgenstein: Tractatus logico-philosophicus; Davidson: Truth and meaning; Quine: Quantifiers and propositional attitudes; Wittgenstein: Philosophical investigations; Austin: How to do things with words; Grice: Logic and conversation; Ryle: Descartes’ Myth; Place: Is consciousness a brain process?; Putnam: The nature of mental states; Block: Troubles with functionalism; McClelland, Rumelhart & Hinton: The appeal of parallel distributed processing; Fodor & Pylyshyn: Connectionism and cognitive architecture: a critical analysis; Smolensky: The constituent structure of connectionist mental states; Ramsey, Stich &Garon: Connectionism, Eliminativism, and the Future of Folk Psychology; Piaget: The psychogenesis of knowledge and its epistemological significance; Chomsky: On cognitive structures and their development: a reply to Piaget; Putnam: What is innate and why? Comments on the debate; Fodor: Modularity of Mind; Sperber: The Modularity of Thought and the Epidemiology of Representations.

Efekty uczenia się:

Knowledge: The student will be made familiar with major tenets of analytic philosophy and will be acquainted with the concepts and methods used by eminent representatives of this philosophy. (K_W03, K_W06, K_W09, K_W10, K_W13, K_W14)

Skills: The student will be suspicious of facile proposals to solve difficult questions by intuitive insights and will be warned against philosophical simplifications of any kind. (K_U03, K_U04, K_U05, K_U07, K_U10)

Social competence: Clarity of thought and inquisitiveness. (K_K02, K_K10)

Metody i kryteria oceniania:

Class participation, class presentation and exam testing the understanding of fundamental concepts and problems of analytic philosophy.

Permissible number of absences: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Tutorial, 60 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Grudzińska-Zawadowska
Prowadzący grup: Justyna Grudzińska-Zawadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tutorial - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-27

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Tutorial, 60 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Grudzińska-Zawadowska
Prowadzący grup: Justyna Grudzińska-Zawadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Tutorial - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.