Drugi język afrykański – amharski2.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-5-AF2-IIJAA2.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Drugi język afrykański – amharski2.1 |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
W czasie zajęć studenci poznają podstawy języka amharskiego z elementami etnolingwistyki |
Pełny opis: |
Nauka obejmuje alfasylabariusz etiopski, podstawy gramatyki, dialogi przydatne w życiu codziennym, a także podstawowe pojęcia stanowiące amharskie słowa-klucze do poznania kultury i społeczeństwa Etiopii. |
Literatura: |
W zależności od prowadzącego literatura przedmiotu może obejmować następujące pozycje: Depending on the tutor literature can consist of any of the following: Amharic the Easy Way – audio CD, Shining Star Multimedia, USA, 2006. Appleyard, D.1995. Colloquial Amharic, London-New York: Routledge. Bezza Tesfaw Ayalew. 2005. Let’s speak Amharic,Wisconsin: NALRC. Łykowska, L. 1998. Gramatyka języka amharskiego: ćwiczenia, Warszawa: Dialog. Siilawi fidel. Huletenya mets’haf. Addis Abeba. Tariku Awek'e Yeamarinya fidel melmeja. 2007. Addis Abeba. Yehwalashet Desaleny. 2006. Amarinya agazh. 1 nya kifil, Addis Abeba: Blue Nile asatamina akefafay, |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu nauki student nabędzie umiejętność porozumiewania się w sytuacjach codziennych (powitania, zakupy, wizyta u lekarza, wyjazdy, itp.). Nabędzie umiejętność czytania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego na poziomie średniozaawansowanym i samodzielnego konstruowania prostych wypowiedzi. Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem: Wiedza: - ma podstawową wiedzę o języku amharskim, jego strukturze, historii, piśmie K_W12 - ma świadomość złożonej natury języka amharskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Etiopiii K_W13 - ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata K_W14 Umiejętności: - potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Rogu Afryki w typowych sytuacjach profesjonalnych K_U9 - posługuje się językiem amharskim na poziomie podstawowym K_U12 - potrafi analizować i interpretować proste teksty źródłowe w języku amharskim K_U13 - potrafi biegle posługiwać się systemem pisma (stosować reguły standardowej ortografii) języka amharskiego K_U16 - potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Etiopii K_U17 Kompetencje: - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01, - potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne K_K02, - potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur K_K03, - ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata K_K05, - widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego K_K06, - ma świadomość znaczenia kultury Etiopii w kulturze światowej K_K07, - działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Etiopii K_K08, - dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe Rogu Afryki, z których może czerpać dla osobistego rozwoju i efektywnej komunikacji międzykulturowej K_K09 |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach Bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność Końcowe zaliczenie pisemne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.