Drugi język i kultura afrykańska2H
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-7-AF4-IIJKA2H |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.9
|
Nazwa przedmiotu: | Drugi język i kultura afrykańska2H |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | znajomość podstawowych terminów gramatycznych |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu przyswojenie podstaw języka hausa. |
Pełny opis: |
Nauka języka obejmuje różne płaszczyzny: ćwiczenia wymowy, słuchanie ze zrozumieniem, mówienie, poznanie słownictwa i frazeologii, czytanie oraz zapisywanie usłyszanych zdań. Studenci wykonują też ćwiczenia gramatyczne pozwalające wykształcić umiejętności poprawnego porozumiewania się w języku hausa. Bardzo duży nacisk położony jest na poznanie hausańskiej kultury. Studenci poznają też typowe sytuacje komunikacyjne (np. pozdrowienia, przedstawianie się, odwiedziny). |
Literatura: |
- “Hausar baka. Gani ya kori ji” (multimedialny kurs do nauki języka hausa). - Newman, Paul; Newman Roxana, Ma. 1977. Modern Hausa-English Dictionary. Ibadan: University Press PLC - Roxana Ma Newman, Alhaji Maina Gimba, Hausa a dace: A Guide to functional Hausa, Indiana University 1998. - Materiały przygotowane przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem: Wiedza: - K_W04 ma podstawową wiedzę o języku hausa (o strukturze, historii, piśmie) Umiejętności - K_U15 posługuje się językiem hausa co najmniej na poziomie A2 -K_U16 potrafi w profesjonalny sposób zachować się, zareagować werbalnie i pośredniczyć w komunikacji i negocjacjach w społeczno-kulturowym kontekście Nigerii Kompetencje: absolwent jest gotów do - K_K01 rozumienie potrzebę uczenia się języka obcego przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się innych osób - K_K02 aktywnego współdziałania i pracy w grupie oraz nawiązywania kontaktów i budowania relacji społecznych - K_K03 aktywnego nawiązywania kontaktów i współdziałania z przedstawicielami kultury hausańskiej -K_K12 wykorzystania kompetencji językowych i kulturowych w sytuacjach profesjonalnych, takich jak programy pomocowe, rządowe, problemy imigracji, działanie na rzecz bezpieczeństwa kraju |
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) - kontrola obecności - śródsemestralne kolokwia ustne i pisemne - prace domowe - końcowe zaliczenie pisemne (w przypadku uchybień w powyższych punktach składowych oceny) |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.