Textology, orality and performing arts in Asia and AfricaK2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-7-MTS4-TOPAAA2K |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Textology, orality and performing arts in Asia and AfricaK2 |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma na celu egzemplifikację problemów związanych z tekstologią, kulturą oralną i sztukami performatywnymi na wybranych przykładach z Azji i Afryki. Na kolejnych spotkaniach zostaną ukazane podstawowe podejścia emiczne do kwestii tekstu, oralności i przedstawień w wybranych kulturach Azji i Afryki. Oczekuje się dyskusji studentów na temat podobieństw i różnic między poszczególnymi przykładami z zastosowaniem poznanych metod badawczych. |
Pełny opis: |
Konwersatorium ma na celu egzemplifikację problemów związanych z tekstologią, kulturą oralną i sztukami performatywnymi wybranych na przykładach z Azji i Afryki. Na kolejnych spotkaniach zostaną ukazane podstawowe podejścia emiczne do kwestii tekstu, oralności i przedstawień w wybranych kulturach Azji i Afryki, w tym m.in.: Indii, Chin, Japonii, Turcji, krajów arabskich, Mongolii, Tybetu, Etiopii i innych. Oczekuje się dyskusji studentów na temat podobieństw i różnic między poszczególnymi przykładami z zastosowaniem poznanych metod badawczych. |
Literatura: |
Will be provided at each class in connection with the selected examples. |
Efekty uczenia się: |
K_W01 Ma pogłębioną wiedzę szczegółową (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i nauki o kulturze i religii K_W02 Ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Orientu/Afryki (z zakresu literatury, języka oraz kultury i religii) w perspektywie porównawczej K_W03 Ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultur Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu K_W06 Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania różnych wytworów kultury Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa i nauk o kulturze i religii K_W07 Zna i rozumie rodzimą tradycję naukową (metody analizy, interpretacji i wartościowania) Azji Środkowej, Mongolii i Tybetu K_U02 Potrafi wskazać źródła różnic kulturowych krajów Orientu/Afryki, również na podstawie materiałów źródłowych K_U03 Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz rozwijać zdolności pozwalające na osiągnięcie kariery zawodowej K_U04 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu orientalistyki do poszerzania wiedzy z zakresu nauk humanistycznych K_U06 Potrafi posługiwać się pojęciami z dziedziny filozofii i religii Mongolii i Tybetu w celu analizowania i interpretowania zjawisk religijnych, motywów etycznych i zachowań ludzkich, a także różnic między kulturami K_U07 Potrafi wykryć związki między kształtowaniem się idei filozoficznych i religijnych Mongolii i Tybetu a procesami społecznymi, kulturalnymi i gospodarczymi K_U10 Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury Mongolii i Tybetu w sposób właściwy dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa i nauk o kulturze i religii stosując oryginalne podejścia uwzględniające wiedzę z zakresu orientalistyki K_U11 Potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska z zakresu historii/sytuacji społeczno-politycznej/ językowej/ kulturowej Mongolii i Tybetu K_U18 Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Mongolii i Tybetu w języku polskim oraz w we współczesnym języku mongolskim i/lub tybetańskim z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Mongolii i Tybetu K_U20 Posiada pogłębioną umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów K_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_K02 Potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne K_K03 Potrafi aktywnie nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur K_K04 Potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej K_K05 Jest otwarty na nowe idee i nurty i odmienność kulturową K_K06 Ma świadomość odmienności wynikającej z różnorodności kulturowej, religijnej i filozoficznej i jej wpływu na kształtowanie się postaw społecznych i politycznych oraz procesów gospodarczych K_K07 Rozumie problematykę etyczną i odpowiedzialność związaną z przekazywaniem wiedzy o Mongolii i Tybecie K_K09 Dostrzega potrzebę wzbogacenia swojej tradycji o pozytywne wartości filozoficzno-społeczno-kulturowe Mongolii i Tybetu, traktuje kulturową synergię jako wartość dodaną K_K10 Aktywnie działa na rzecz wzajemnego zrozumienia i efektywnej komunikacji międzykulturowej, współpracy kulturalnej i gospodarczej, kontaktów na gruncie własnym i w Mongolii i Tybecie K_K11 Aktywnie działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej oraz najważniejszych wytworów współczesnej kultury Mongolii i Tybetu |
Metody i kryteria oceniania: |
ZALICZENIE NA OCENĘ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.