Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJF-Syntezy ustne - C

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4102-5M1S-PNJF-SU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJF-Syntezy ustne - C
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: francuski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student rozpoczynający kurs powinien mieć zaliczone zajęcia z PNJF na II roku oraz zdany egzamin pisemny i ustny po II roku.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie wszystkich sprawności językowych. Szczególny nacisk jest położony na ćwiczenie formy syntezy ustnej artykułów z prasy francuskojęzycznej. Zajęcia koncentrują się na praktycznym zastosowaniu wszystkich sprawności językowych w celu przygotowania studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim.

Pełny opis:

Cele zajęć w zakresie rozwijania różnych sprawności językowych

- w zakresie czytania ze zrozumieniem:

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów,

2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów

tekstów: relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących,

3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne),

4. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych,

5. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej;

6. rozwijanie umiejętności syntetyzowania informacji pochodzących z kilku tekstów w formie planu i samodzielnej syntezy ustnej.

- w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach,

2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania syntezy ustnej kilku artykułów.

- w zakresie rozwijania sprawności pisania:

1. ćwiczenie umiejętności pisania planu syntezy,

3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych w ramach pisania wstępów i konkluzji syntez.

Literatura:

Chevalier-Wixler, D., Dupleix, D., Jouette, I., Mègre, B., 2007, Réussir le DALF, niveaux C1-C2 du Cadre européen commun de référence, Paris : Hatier

Lescure R. ,Chenard S., Mubanga Beya, A., Bourbon, V., Rausch, 4. A., Vey, P., 2007, Le Nouvel entraînez-vous : DALF C1/C2, 250 activités – nouveau diplôme, Paris : CLE International

Artykuły z prasy francuskojęzycznej

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu procesu uczenia się student:

WIEDZA

1. ma uporządkowaną wiedzę na temat strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu sprawności czytania ze zrozumieniem i wypowiedzi ustnej (K_W01)

2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03)

UMIEJĘTNOŚCI

1. wyszukuje, analizuje, selekcjonuje i użytkuje informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów: rozumie dłuższe artykuły z prasy francuskojęzycznej, zna różne gatunki tekstów (K_U01)

2. argumentuje merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułuje wnioski (K_U16)

3. przygotowuje wystąpienia ustne, w języku obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U19)

4. posługuje się językiem francuskim na poziomie C1 ESOKJ (K_U23)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. dokonuje refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia (K_K02)

2. współdziała i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K06)

SU jest jedną z części PNJF na III roku.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do dwóch nieobecności w semestrze. Zajęcia nie będą zaliczone jeśli student przekroczy limit nieobecności. W takim wypadku student będzie musiał powtarzać przedmiot). Obecności stanowią 5 % oceny na koniec semestru.

b) przedstawienie w ciągu semestru jednej syntezy ustnej lub pisemnej dwóch artykułów na ocenę wraz z uzasadnieniem własnej opinii (zalicza 15 punktów na 25): 25% oceny na koniec semestru.

c) wypowiedź ustna w formie prezentacji multimedialnej własnych zainteresowań w połączeniu z quizem online: 25%

d) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych: 25% oceny na koniec semestru.

e) końcowe zaliczenie ustne polegające na przedstawieniu syntezy ustnej dwóch artykułów (zalicza 15 punktów na 25) oraz słownictwa i terminologii związanej z poruszanym tematam: 20% oceny na koniec semestru.

PNJF SU jest jedną z części składowych przedmiotu PNJF.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)