Mass Media History II: Radio and Television (Historia Mass Mediów II: Radio i telewizja)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SD056-II |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Mass Media History II: Radio and Television (Historia Mass Mediów II: Radio i telewizja) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 2 rok Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Wymagania (lista przedmiotów): | |
Założenia (opisowo): | Szczególnie mile widziani Studenci, którzy ukończyli kurs Mass Media History I |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Druga część wprowadzenia do historii amerykańskich środków masowego przekazu, tym razem poświęcona rozwojowi radia i telewizji. Kurs oferuje podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia mediów w ich obecnym kształcie. Mile widziani studenci, którzy uczestniczyli w pierwszej części kursu (American Media History I 4219-SD056) |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do historii amerykańskich środków masowego przekazu. Kurs skupi się na rozwoju radia i telewizji oferując podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia mediów w ich obecnym kształcie. Będziemy przyglądać się mediom z perspektywy technologii, polityki, kultury. Omówimy ich rolę i zadania w nowoczesnym społeczeństwie. Zapoznamy się z rozwojem różnych form programów oferowanych publiczności. Poznamy główne osobowości mediów w Stanach Zjednoczonych. Poznamy podstawowe ramy regulacji prawnych dotyczących mediów. |
Literatura: |
Bliss, Edward. Now the News: The Story of Broadcast Journalism. NY: Columbia University Press, 1991. Crowley, David and Paul Heyer, Communication in History: Tchnology, Culture, Society. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2011. Curran, James, and Michael Gurevitch, eds. Mass Media and Society. 2nd ed. New York: Arnold, 1997. Emery, Edwin, and Michael Emery. The Press and America: An Interpretive History of the Mass Media. 9th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2000. Gittlin, Todd. Watching Television: A Pantheon Guide to Popular Culture. New York, Pantheon Books, 1986. Goldberg, Robert, and Gerald Jay. Anchors: Brokaw, Jennings, Rather and the Evening News. Secaucus, NJ: Carol Publishing Group, 1990. Gomery, Douglas. A History of Broadcasting in the United States, Malden, MA: Blackwell Publishing, 2008. Goodwin, Andrew, and Garry Whannel. Understanding Television. NY: Routledge, 1990. Hilmes, Michele and Jason Loviglio. Radio Reader: Essays in the Cultural History of Radio. NY: Rotledge, 2002. Hilmes, Michele. Radio Voices: American Broadcasting, 1922-1952. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1997. Horowitz, David, and Laurence Jarvik. Public Broadcasting and the Public Trust. LA: Center for the Study of Popular Culture. 1995. Sloan, David Wm., and James D. Startt, eds. The Media in America: A History. 7th ed. Northport, Al: Vision Press, 2008. Sobchack, Vivian, ed. The persistence of History: Cinema, Television and the Modern Event. NY: Routledge, 1996. Tichi, Cecelia. Electronic Hearth: Creating an American Television Culture. NY: Oxford University Press, 1991. Additionally articles from journals and other media sources on American media in historical perspective. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: *Studenci będą w stanie nazwać i wyjaśnić główne etapy rozwoju amerykańskiego radia i telewizji *Będą posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu historii, struktury i funkcjonowania branży medialnej Stanach Zjednoczonych. *Studenci będą w stanie zidentyfikować, opisać i zdefiniować najważniejsze formaty multimedialne, umieść je w ramach historii mediów i śledzić ich rozwój lub upadek. Umiejętności: *Studenci będą rozwijać krytyczne, oparte na wiedzy podejście do dyskusji na temat mediów, *Rozumiejąc przebieg rozwoju zjawisk w świecie mediów oraz panujących tam zależności, będą w stanie formułować proste hipotezy na temat ich rozwoju. *Studenci ponadto podejmą pierwsze próby pracy na materiale źródłowym, * Podejmą próby przedstawienia wyników swoich badań w trakcie prezentacji. Kompetencje: *Kurs będzie także przyczynkiem do edukacji medialnej studentów jako odbiorców mediów wyposażając ich w podstawowe narzędzia do zrozumienia i odczytania współczesnego środowiska medialnego (nie tylko w Ameryce), tak aby potrafili zastosować zdobytą wiedzę dotyczące zagadnień etyki, obiektywizmu, reprezentacji (stereotypy), itp. do wykrywania i rozpoznawania mechanizmów w mediach, których są odbiorami. *Staną się aktywnymi uczestnikami w świecie mediów zarówno jako początkowi badacze jak również odbiorcy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą oceniani na podstawie uczestnictwa w dyskusjach opartych na lekturach (15pt). Będą zobowiązani przedstawić dwie krótkie prace pisemne (responses, 4 pages) oparte na materiale źródłowym (2 x 20 pt) oraz w 3-4 osobowych grupach przygotować projekt zakończony prezentacją (35 pt) na temat współczesnego zjawiska w świecie radia/telewizji. Ponadto w czasie semestru możliwe drobne ćwiczenia w czasie zajęć i/lub quizy (10 pt) 100-90/5, 89-85/4+, 84-78/4, 77-71/3+, 70-61/3, 60-0/2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.