Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Communicating in American Workplace (Efektywne komunikowanie się w amerykańskim miejscu pracy)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-SE118
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Communicating in American Workplace (Efektywne komunikowanie się w amerykańskim miejscu pracy)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych II stopnia
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Zajęcia do wyboru - koszyk 2 - studia MA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia warsztatowe mające na celu zapoznanie studentów z dobrymi wzorami komunikacji biznesowej funkcjonującymi we współczesnym biznesie amerykańskim. Ćwiczyć będziemy pisemne i ustne formy komunikowania się przy czym szczególny akcent położony będzie na budowanie dobrej woli, pozytywny wydźwięk komunikatów i język wolny od uprzedzeń. Zwracać będziemy też uwagę na kulturowy kontekst i specyfikę komunikacji biznesowej w USA.

Pełny opis:

Podstawowe moduły kursu:

Kulturowe cechy amerykańskiej kultury biznesu – cechy najbardziej istotne z perspektywy komunikowania się

Wstęp do komunikacji

Modele komunikacji, bariery komunikacyjne, styl defensywny a wspierający, umiejętności nadawania efektywnych komunikatów, aktywne słuchanie, komunikowanie zwrotne

Budowanie dobrej woli

(trzy filary skutecznej komunikacji biznesowej: nastawienie na odbiorcę, pozytywny akcent, język wolny od uprzedzeń)

Przekonywanie: argumenty, struktura, zasady Cialdiniego

Efektywne pisanie

7 kroków konstruowania dokumentów, listów, planów, raportów

Umiejętności prezentowania

Strategia: cel, odbiorcy, wiarygodność, kontekst kulturowy

Struktura: wprost/nie wprost

Przekaz: kanał, pytania i odpowiedzi

Pomoce wizualne: kwestia przeładowania, cel, spójność

Szukanie pracy

Pisanie CV i listów motywacyjnych, rozmowy kwalifikacyjne

Literatura:

1. Aaron (2012) Little Brown Compact Handbook, Addison Wesley

2. Cialdini Robert (1993) Influence, Quill.

3. Guffey M.E.. Loewy D. (2012) Essentials of Business Communication, South-Western College

4. Hall E. (1990) Understanding Cultural Differences, Yarmouth

5. Illouz, Eva (2007) Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism, Polity Press

6. Quintessential Careers www.quintcareers.com

7. Style Guide (2010) The Economist. Profile Books

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci będą posiadać:

Wiedzę, która pozwoli im:

Rozpoznawać i rozumieć rolę kontekstu kulturowego w komunikacji biznesowej ze szczególnym uwzględnieniem amerykańskiej kultury biznesu

Rozumieć wzorce i zasady efektywnego komunikowania się w biznesie w kontekście kultury amerykańskiej

Umiejętności, które pozwolą im:

Wyrażać treści i idee w mowie i piśmie w sposób pozytywny, budujący dobrą wolę i pozbawiony uprzedzeń

Tworzyć skuteczne, spójne i zwięzłe dokumenty biznesowe: listy, mema, raporty i plany

Przedstawić dobrze skonstruowane, wiarygodne i celowe prezentacje w formacie dostosowanym właściwie do odbiorców

Przygotować kompletne i profesjonalne CV oraz listy motywacyjne

Przygotować się właściwie do wszystkich etapów procesu rekrutacyjnego

Kompetencje, które pozwolą im:

Rozumieć rolę komunikacji i współpracy

Rozwinąć umiejętności interpersonalne, które przyczyniają się do satysfakcjonujących relacji w życiu zawodowym

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa uzależniona jest od:

aktywnego udziału w zajęciach

co najmniej trzech wpisów na forum kursu na platformie COME (1 rozpoczęcie dyskusji, 2 komentarze)

dwa zadania domowe (indywidualne) (20%, 25%)

jedno zadanie domowe grupowe (30%)

jedna 3 minutowa prezentacja nagrana i oceniona na zajęciach (25%)

Ważne:

• zadania domowe muszą być wykonane na czas - niższa ocena za spóźnienie

• możliwe 2 nieobecności, ale nie zwalniają one z terminowości oddania prac domowych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)