Communicating in American Workplace (Efektywne komunikowanie się w amerykańskim miejscu pracy)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SE118 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Communicating in American Workplace (Efektywne komunikowanie się w amerykańskim miejscu pracy) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych II stopnia Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Zajęcia do wyboru - koszyk 2 - studia MA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe mające na celu zapoznanie studentów z dobrymi wzorami komunikacji biznesowej funkcjonującymi we współczesnym biznesie amerykańskim. Ćwiczyć będziemy pisemne i ustne formy komunikowania się przy czym szczególny akcent położony będzie na budowanie dobrej woli, pozytywny wydźwięk komunikatów i język wolny od uprzedzeń. Zwracać będziemy też uwagę na kulturowy kontekst i specyfikę komunikacji biznesowej w USA. |
Pełny opis: |
Podstawowe moduły kursu: Kulturowe cechy amerykańskiej kultury biznesu – cechy najbardziej istotne z perspektywy komunikowania się Wstęp do komunikacji Modele komunikacji, bariery komunikacyjne, styl defensywny a wspierający, umiejętności nadawania efektywnych komunikatów, aktywne słuchanie, komunikowanie zwrotne Budowanie dobrej woli (trzy filary skutecznej komunikacji biznesowej: nastawienie na odbiorcę, pozytywny akcent, język wolny od uprzedzeń) Przekonywanie: argumenty, struktura, zasady Cialdiniego Efektywne pisanie 7 kroków konstruowania dokumentów, listów, planów, raportów Umiejętności prezentowania Strategia: cel, odbiorcy, wiarygodność, kontekst kulturowy Struktura: wprost/nie wprost Przekaz: kanał, pytania i odpowiedzi Pomoce wizualne: kwestia przeładowania, cel, spójność Szukanie pracy Pisanie CV i listów motywacyjnych, rozmowy kwalifikacyjne |
Literatura: |
1. Aaron (2012) Little Brown Compact Handbook, Addison Wesley 2. Cialdini Robert (1993) Influence, Quill. 3. Guffey M.E.. Loewy D. (2012) Essentials of Business Communication, South-Western College 4. Hall E. (1990) Understanding Cultural Differences, Yarmouth 5. Illouz, Eva (2007) Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism, Polity Press 6. Quintessential Careers www.quintcareers.com 7. Style Guide (2010) The Economist. Profile Books |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu studenci będą posiadać: Wiedzę, która pozwoli im: Rozpoznawać i rozumieć rolę kontekstu kulturowego w komunikacji biznesowej ze szczególnym uwzględnieniem amerykańskiej kultury biznesu Rozumieć wzorce i zasady efektywnego komunikowania się w biznesie w kontekście kultury amerykańskiej Umiejętności, które pozwolą im: Wyrażać treści i idee w mowie i piśmie w sposób pozytywny, budujący dobrą wolę i pozbawiony uprzedzeń Tworzyć skuteczne, spójne i zwięzłe dokumenty biznesowe: listy, mema, raporty i plany Przedstawić dobrze skonstruowane, wiarygodne i celowe prezentacje w formacie dostosowanym właściwie do odbiorców Przygotować kompletne i profesjonalne CV oraz listy motywacyjne Przygotować się właściwie do wszystkich etapów procesu rekrutacyjnego Kompetencje, które pozwolą im: Rozumieć rolę komunikacji i współpracy Rozwinąć umiejętności interpersonalne, które przyczyniają się do satysfakcjonujących relacji w życiu zawodowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa uzależniona jest od: aktywnego udziału w zajęciach co najmniej trzech wpisów na forum kursu na platformie COME (1 rozpoczęcie dyskusji, 2 komentarze) dwa zadania domowe (indywidualne) (20%, 25%) jedno zadanie domowe grupowe (30%) jedna 3 minutowa prezentacja nagrana i oceniona na zajęciach (25%) Ważne: • zadania domowe muszą być wykonane na czas - niższa ocena za spóźnienie • możliwe 2 nieobecności, ale nie zwalniają one z terminowości oddania prac domowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.