Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Democracy in America - Then and Now (Demokracja w Ameryce - dawniej i teraz)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-SF131-A-OG
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Democracy in America - Then and Now (Demokracja w Ameryce - dawniej i teraz)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Ten kurs da studentom możliwość dokładnego rozważenia "Demokracji w Ameryce"; Tocquevillea, a następnie dostrzeżenia trwałego znaczenia tego klasyka dla naszego zrozumienia amerykańskiego charakteru demokratycznego. Nasza analiza będzie uwzględniała, między innymi, relacje - zarówno historyczne, jak i logiczne - między arystokracją a demokracją; niestabilność demokracji; instytucjonalne mechanizmy, które służą jako antidotum na te niestabilności; znaczenie nawyku w myśli Tocqueville;a; argumenty na rzecz wyjątkowości amerykańskiej; znaczenie religii dla demokracji; czy sam Tocqueville rozpoznawał ograniczenia swojej "instytucjonalnej"; nauki politycznej; oraz wreszcie, czy problem demokracji jest, w ostatecznej analizie, problemem psychologicznym. Naszym zamiarem jest mniej obrona tego, co Tocqueville mówił, a bardziej zrozumienie sposobu, w jaki myślał o demokracji i jej problemach.

Pełny opis:

Ten kurs da studentom możliwość dokładnego rozważenia "Demokracji w Ameryce"; Tocquevillea, a następnie dostrzeżenia trwałego znaczenia tego klasyka dla naszego zrozumienia amerykańskiego charakteru demokratycznego. Nasza analiza będzie uwzględniała, między innymi, relacje - zarówno historyczne, jak i logiczne - między arystokracją a demokracją; niestabilność demokracji; instytucjonalne mechanizmy, które służą jako antidotum na te niestabilności; znaczenie nawyku w myśli Tocqueville;a; argumenty na rzecz wyjątkowości amerykańskiej; znaczenie religii dla demokracji; czy sam Tocqueville rozpoznawał ograniczenia swojej "instytucjonalnej"; nauki politycznej; oraz wreszcie, czy problem demokracji jest, w ostatecznej analizie, problemem psychologicznym. Naszym zamiarem jest mniej obrona tego, co Tocqueville mówił, a bardziej zrozumienie sposobu, w jaki myślał o demokracji i jej problemach.

Konspekt szkolenia:

1. Introduction

Democracy in America, Vol. I, Part I, Introduction & ch 1-2

2. Democracy in America, Vol. I, Part I, ch 3-5

Martin Lipset, American Exceptionalism

3. Democracy in America, Vol. I, Part I, ch 6-8

4. Democracy in America, Vol. I, Part II, ch 1-4

Robert D. Putnam, Bowling Alone

5. Democracy in America, Vol. I, Part II, ch 5-6

Theda Skocpol, Diminished Democracy

6. Democracy in America, Vol. I, Part II, ch 7-9

Daniel R. Ernst, Tocqueville's Nightmare

7. Democracy in America, Vol. I, Part II, ch 10

David Cohen, Chasing the Red, White, and Blue

8. Democracy in America, Vol. II, Forward and Part I, ch 1-10

9. Democracy in America, Vol. II, Part I, ch 11-21

10. Democracy in America, Vol. II, Part II, ch 1-10

Hartz, Louis.  The Liberal Tradition in America.

11. Democracy in America, Vol. II, Part II, ch 11-20

Robert N. Bellah et al., Habits of the Heart

12. Democracy in America, Vol. II, Part III, ch 1-13

Charles Murray, Coming Apart

13. Democracy in America, Vol. II, Part III, ch 14-26

14. Democracy in America, Vol. II, Part IV, ch 1-8

Literatura:

Alexis de Tocqueville, Democracy in America, translated, edited, and 

with an introduction by Harvey C. Mansfield and Delba Winthrop.  Chicago: University of  Chicago Press, 2000. 

Robert N. Bellah et al., Habits of the Heart: Individualism and Commitment in American Life (New York: Harper & Row, 1985)

David Cohen, Chasing the Red, White, and Blue: A Journey in Tocqueville's Footsteps Through Contemporary. New York: Picador, 2001.

Daniel R. Ernst, Tocqueville's Nightmare: The Administrative State Emerges in America, 1900-1940. New York: Oxford University Press, 2016

Louis Hartz  The Liberal Tradition in America.  New York: 

Harcourt, Brace, 1955

Martin Lipset, American Exceptionalism: A Double-Edge Sword. New York: W. W. Norton & Company, 1997

Charles Murray, Coming Apart: The State of White America, 1960–2010. New York: Crown Forum, 2012.

Robert D. Putnam, Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community (NewYork: Simon and Schuster, 2000)

Theda Skocpol, Diminished Democracy: From Membership to Management in American Civic Life Norman, Ok: University of Oklahoma Press, 2004.

Efekty uczenia się:

Dotyczące wiedzy:

1. Zrozumienie koncepcyjnego i intelektualnego ramy demokratycznego reżimu politycznego i jego wpływu na społeczne i kulturowe struktury danej społeczności.

2. Zrozumienie ewolucji demokracji w Ameryce i zobaczenie, w jaki sposób ta ewolucja wpłynęła na jednostki i społeczeństwo, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.

3. Zrozumienie dynamicznego wpływu, jaki demokratyczna kultura polityczna miała na Amerykę i w jaki sposób kształtuje jej przyszłość.

Dotyczące umiejętności:

1. Studenci będą w stanie skutecznie pisać i komunikować się na temat zaawansowanych koncepcji i idei w języku angielskim.

2. Studenci nauczą się czytać i rozumieć teksty filozoficzne po angielsku oraz stosować narzędzia analityczne i metody interpretacyjne do ich zrozumienia.

3. Studenci nauczą się podejścia do spraw społecznych i politycznych z narzędziami krytycznego myślenia i dokładnej analizy.

Dotyczące kompetencji:

1. Studenci będą mieli umiejętność pisania i komunikowania się po angielsku na temat kwestii politycznych, kulturalnych i społecznych.

2. Lepsze zrozumienie problemów związanych z demokratyczną polityką, które wpływają na obywateli demokracji.

3. Pewne zrozumienie sposobu wyjaśniania innym, w jaki sposób demokracja w Ameryce różni się od (lub jest podobna do) demokracji we współczesnej Polsce i Europie.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci powinni przeczytać cotygodniowe lektury przed zajęciami i być w stanie dyskutować lub odpowiadać na pytania dotyczące tych lektur. Dlatego udział w zajęciach (pytania ustne przy użyciu metody sokratejskiej) będzie stanowił 20% końcowej oceny kursu.

Będą również dwa krótkie eseje (6-8 stron, interlinia podwójna, czcionka o regularnym rozmiarze 12 - bez uwzględniania strony tytułowej i bibliografii) - będą to odpowiedzi na część lektury, która została omówiona przed zadaniem eseju (ale po poprzednim zadaniu eseju). Każdy esej jest warty 40% końcowej oceny kursu.

(Skala od 0 do 6) - doskonałe (>5,6), bardzo dobre (5,0 do 5,59), lepsze niż dobre (4,5 do 4,99), dobre (4,0 do 4,49), dostateczne (3,5 do 3,99), zadowalające (3,0-3,49). niezaliczenie (<3,0).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Clifford Bates Jr
Prowadzący grup: Clifford Bates Jr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)