MA Seminar: Audiovisual Cultures in the United States (Seminarium magisterskie: Kultury audiowizualne w Stanach Zjednoczonych)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS128-SK |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | MA Seminar: Audiovisual Cultures in the United States (Seminarium magisterskie: Kultury audiowizualne w Stanach Zjednoczonych) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne. |
Skrócony opis: |
Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne. |
Pełny opis: |
Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne. |
Literatura: |
Wybrana literatura krytyczna: • Alice Bell, Astrid Ensslin & Hans Kristian Rustad Analyzing Digital Fiction • Andrew Darley Visual Digital Culture • Katherine Hayles How We Think • Linda Hutcheon A Theory of Adaptation • Henry Jenkins Convergence Culture • Jesper Juul Half-real. Video Games between Real Rules and Fictional Worlds • Stephen Keane Cinetech: Film, Convergence, and New Media • Brooks Landon The Aesthetics of Ambivalence. Rethinking Science Fiction Film in the Age of Electronic (Re)production • Lev Manovich The Language of New Media • John Richardson, Claudia Gorbman & Carol Vernallis The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics • Robert C. Sickels American Film in the Digital Age • Ethan Thompson and Jason Mittell How To Watch Television |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA • posiada wiedzę dotyczącą najnowszej kultury audiowizualnej w USA • rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej, w tym najnowsze zjawiska • jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie 2. UMIEJĘTNOŚCI • umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi • potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA • potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA • potrafi wyszukiwać źródła, formułować tezy i udowadniać je używając materiał dowodowy 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE • jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą • jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA • rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych oraz przemiany jakie zaszły w niej pod wpływem technik cyfrowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci otrzymują ocenę na podstawie postępów pracy nad pracą magiesterską. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.