Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MA Seminar: Audiovisual Cultures in the United States (Seminarium magisterskie: Kultury audiowizualne w Stanach Zjednoczonych)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZS128-SK
Kod Erasmus / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: MA Seminar: Audiovisual Cultures in the United States (Seminarium magisterskie: Kultury audiowizualne w Stanach Zjednoczonych)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Seminaria magisterskie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Założenia (opisowo):

Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne.

Skrócony opis:

Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne.

Pełny opis:

Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów kultury audiowizualnej, takich jak film, serial telewizyjny, gry wideo, wideo muzyczne, teksty cyfrowe oraz szeroko dotyczące transmedia. W tekstach kultury z ww. mediów studenci w swoich pracach magisterskich analizują różne ich aspekty: narracyjne, medialne, polityczne i estetyczne.

Literatura:

Wybrana literatura krytyczna:

• Alice Bell, Astrid Ensslin & Hans Kristian Rustad Analyzing Digital Fiction

• Andrew Darley Visual Digital Culture

• Katherine Hayles How We Think

• Linda Hutcheon A Theory of Adaptation

• Henry Jenkins Convergence Culture

• Jesper Juul Half-real. Video Games between Real Rules and Fictional Worlds

• Stephen Keane Cinetech: Film, Convergence, and New Media

• Brooks Landon The Aesthetics of Ambivalence. Rethinking Science Fiction Film in the Age of Electronic (Re)production

• Lev Manovich The Language of New Media

• John Richardson, Claudia Gorbman & Carol Vernallis The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics

• Robert C. Sickels American Film in the Digital Age

• Ethan Thompson and Jason Mittell How To Watch Television

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu tego kursu student:

1. WIEDZA

• posiada wiedzę dotyczącą najnowszej kultury audiowizualnej w USA

• rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej, w tym najnowsze zjawiska

• jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie

2. UMIEJĘTNOŚCI

• umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi

• potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA

• potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA

• potrafi wyszukiwać źródła, formułować tezy i udowadniać je używając materiał dowodowy

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

• jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą

• jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA

• rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych oraz przemiany jakie zaszły w niej pod wpływem technik cyfrowych

Metody i kryteria oceniania:

Studenci otrzymują ocenę na podstawie postępów pracy nad pracą magiesterską.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)