Klinika kariery: moduł II - ścieżka trenerska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0503-KK-II/19-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Klinika kariery: moduł II - ścieżka trenerska |
Jednostka: | Biuro Karier Uniwersytetu Warszawskiego |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne: Projekt jest skierowany do studentów i studentek przygotowujących się zawodowo do pracy w obszarze trenerskim, szkoleniowym, doradczym, HR-owym. Założenia wstępne: Rekrutacja do projektu studentów/studentek do wybranego modułu (jednego z trzech): 1. studia I stopnia (2 i 3 rok) 2. studia II stopnia (1 i 2 rok) 3. studia jednolite (4 i 5 rok) Oferta jest przede wszystkim kierowana do studentów jednego z kierunków: psychologia, socjologia, polityka społeczna, andragogika, doradztwo zawodowe lub inny kierunek nawiązujący do zakresu planowanych. Dopuszcza się udział osób z innych kierunków, o ile opiekun modułu uzna, że ze względu na planowany zakres projektów w danej edycji umożliwia interdyscyplinarność grupy. |
Skrócony opis: |
Projekt „Klinika kariery” jest realizowany w ramach inicjatywy pt. „Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego” i współfinansowany ze środków PO WER. Zajęcia prowadzone w ramach Kliniki kariery mają spełnić dwa zadania: - zdobycie doświadczenia zawodowego, szczególnie przez studentów planujących karierę doradców, trenerów, coach’ów, analityków rynku pracy, itp. - wsparcie działań UW w przygotowywaniu studentów do wejścia na rynek pracy. Planowane jest przeprowadzenie 3 modułów/ogunów: I - ścieżka doradztwo zawodowe, II- ścieżka trenerska/szkoleniowa, III- ścieżka HR. Uwaga! Moduł składa się z 45h pracy z opiekunem modułu i/lub ekspertami, w tym: szkolenia (15h), warsztaty (20h), konwersatorium (10h) oraz 45h samodzielnej pracy studenta w zespołach projektowych. |
Pełny opis: |
Celem Kliniki kariery jest umożliwienie studentom rozwinięcia kompetencji zawodowych, umiejętności pracy projektowej, pracy w grupie, rozwiązywania problemów. Wszyscy studenci przystępujący do zajęć zostaną poddani ocenie kompetencji i odbędą szkolenia z zakresu pracy projektowej i pracy w grupie (w sumie 15h, w tym szkolenie z zakresu pracy projektowej i pracy w grupie – 2x6h =12h). Studenci w ramach poszczególnych modułów na początku zajęć wspólnie z opiekunem modułu definiują zakres pracy, problemy do rozwiązania, metody ich rozwiązywania. To warunkuje dobór ekspertów zewnętrznych. Zajęcia w ramach modułów obejmują: 5 warsztatów x 4h (w tym seminarium podsumowujące zajęcia) prowadzonych przez eksperta zewnętrznego/opiekuna modułu i 5 zajęć x 2h w formie konsultacji projektu z opiekunem modułu, oraz 45h samodzielnej pracy studenta w zespołach projektowych. Cykle zajęć kończą się seminarium ogólnouniwersyteckim z udziałem pracowników UW, szczególnie przedstawicielami władz jednostek, przedstawicielami zespołów zapewnienia jakości kształcenia, studentów, pracodawców, ekspertów. Przykłady projektów, w ramach II modułu: TRENERSKI/SZKOLENIOWY - opracowanie scenariusza szkolenia dla studentów z zakresu planowania i realizacji celów oraz zarządzania czasem, - opracowanie scenariusza szkolenia dla studentów z zakresu narzędzi i kompetencji rozwiązywania problemów, - opracowanie scenariusza szkolenia dla studentów z zakresu komunikacji i pracy w różnorodnym zespole, - przygotowanie scenariusza, narzędzia i przeprowadzenie badania potrzeb szkoleniowych studentów UW w zakresie kompetencji społecznych niezbędnych w poszukiwaniu pracy, - opracowanie poradnika dla grup studenckich w zakresie zarządzania projektem, w tym projektem szkoleniowym. |
Efekty uczenia się: |
Student/studentka po ukończeniu zajęć ma wiedzę i definiuje podstawowe pojęcia: Moduł II trenerski, szkoleniowy: - znajomość i umiejętność samodzielnego projektowania narzędzi badania potrzeb szkoleniowych, - znajomość i umiejętność zdefiniowania podstawowych form szkoleniowych i narzędzi rozwojowych, - umiejętność tworzenia narzędzi ewaluacji procesów szkoleniowych. Student/studentka potrafi: a) rozróżniać podstawowe metody i techniki pracy projektowej, b) dostosowywać i wdrażać metodologię oraz zasoby wiedzy odpowiednie do realizacji projektu (w zależności od jego kierunku studiów i wybranego modułu), c) poszukiwać źródeł danych i budować odpowiednie narzędzia niezbędne do realizacji projektu, d) współpracować i efektywnie działać (zarządzać czasem, budować więzi, rozwiązywać problemy, kierować i motywować innych, ponosić odpowiedzialność) w interdyscyplinarnym zespole projektowym, e) analizować materiały zebrane podczas prowadzenia projektu, f) interpretować i ewaluować wyniki przeprowadzonego projektu, g) komunikować wypracowane wyniki projektu, h)argumentować i przedyskutować skuteczność określonych rozwiązań wypracowanych w ramach projektu. Bilans kompetencji wg wymagań Projektu: „Program zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego” będzie badany ankietowo na początku i po zakończeniu zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność i przygotowanie do zajęć 10%; Obecność na zajęciach 20%; Realizacja zadań w projekcie 40%; Napisanie części raportu z projektu 20%; Prezentacja wyników 10%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.