Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia II etapu edukacyjnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1900-1-PS2EE-PED
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologia II etapu edukacyjnego
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii
Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Ćwiczenia mają na celu utrwalenie wiedzy ogólnopsychologicznej, związanej z procesem dydaktyki. Zajęcia realizowane są w formie zajęć aktywizujących studentów: warsztatów, pracy grupowej i prezentacji.

Pełny opis:

Podczas ćwiczeń poruszane są wybrane zagadnienia z następujących obszarów wiedzy psychologicznej: psychologia pamięci, psychologia rozwojowa i psychologia społeczna. Przedstawiane są wielkie eksperymenty psychologiczne, znaczenie autorytetu nauczyciela i sposoby zachowywania się w sytuacjach problemowych.

Literatura:

Cialdini R. (2013). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia: Ocena wynika z kolokwium końcowego, przygotowanego w formie pytań otwartych (wymień, wyjaśnij, podaj przykład).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)