Pracownia specjalnościowa III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-3-PS3-GL | Kod Erasmus / ISCED: |
07.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Pracownia specjalnościowa III | ||
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia II stopnia (Geografia globalizacji) - sem. 4 Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia II stopnia (Geografia świata) - sem. 4 |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Kierunek podstawowy MISMaP: | geografia |
||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Student ma szeroką wiedzę geograficzną i jest ciekawy świata (tzn. chętny do jego odkrywania). |
||
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Przedmiot został stworzony z myślą o studentach, którzy zmierzają już do końca nauki i niedługo opuszczą mury uczelni ze stopniem magistra. Przedmiot ma ich przygotować do tego przykrego wydarzenia oraz pokazać jak można odnaleźć się na rynku pracy lub skomercjalizować zdobytą wiedzę geograficzną. |
||
Pełny opis: |
Zagadnienia poruszane podczas zajęć: 1. Jak napisać CV i wygrać rozmowę kwalifikacyjną? 2. Jak występować publicznie? 3. Kim jest ekspert? 4. Jak opublikować swój pierwszy artykuł? 5. Jak zdobywać granty? 6. Jak zostać doktorantem i prowadzić badania? 7. Jak zostać nauczycielem i uczyć? 8. Jak założyć własną firmę? 9. Jak dostać się na staż? 10. Jak zostać aktywistą w trzecim sektorze? 11. Jak wypromować swój pomysł? 12. Jak zaistnieć w Internecie? 13. Jak skomercjalizować pracę licencjacką i magisterską? |
||
Literatura: |
Literatura będzie podawana na bieżąco. |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć oczekuje się efektów w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw. Wiedza: Student rozumie, że zaraz przestanie być studentem, zna różne możliwości poradzenia sobie z tą sytuacją i posiada wiedzę pozwalającą zaprojektować swoje nowe życie ze stopniem magistra. Umiejętności: Student umie dobrać odpowiednie metody i strategie budowania własnej ścieżki życiowej po studiach magisterskich. Postawy: Studenta po zaliczeniu zajęć cechują świadomość różnych możliwości stojących przed nim oraz gotowość do realizacji konkretnych ścieżek kariery geografa. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywność i udział w dyskusjach. |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.