Rzeźba terenu jako walor turystyczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-3-RTET-GIG-WW |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.9
|
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba terenu jako walor turystyczny |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru, dzienne studia II stopnia (Geoekologia i geomorfologia) - sem. letni Przedmioty do wyboru, dzienne studia II stopnia (Geoekologia i kształtowanie krajobrazu) - sem. 4 Przedmioty WGSR ogólne opcjonalne, studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | geografia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zajęcia przeznaczone są dla studentów posiadających podstawową wiedzę z zakresu geografii fizycznej i/lub przyrodniczych podstaw gospodarowania. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Wykład obejmuje analizę wybranych form rzeźby terenu w różnych typach rzeźby na świecie pod kątem ich potencjalnej i rzeczywistej atrakcyjności turystycznej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest prezentacja różnorodności form i typów rzeźby terenu w wybranych regionach świata oraz możliwości i sposobów wykorzystania ich na potrzeby turystyki. W trakcie zajęć zwracana jest również uwaga na relacje rzeźby z pozostałymi elementami środowiska przyrodniczego, a także kulturowego. Przedmiot obejmuje m.in. charakterystykę obszarów górskich, obszarów o rzeźbie ostańcowej, strukturalnej, pustynnej, wybrzeży różnego typu, form krasowych. Wymiar zajęć: 30 h (15 x 2 godz.). Nakład pracy studenta: wykład - 30 h studia literatury - 30 h przygotowanie do zaliczenia - 30h Łącznie: 90h |
Literatura: |
Migoń P., 2012. Geoturystyka. PWN, Warszawa. Kozina K., 2008. Formy rzeźby spotykane w europejskich geoparkach. Landform Analysis 9, 293-296. Artykuły podawane na bieżąco przez prowadzących poszczególne wykłady. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W19, K_U01, K_U10, K_K03, K_K04 Efekty specjalnościowe: S3_W01, S3_W02, S3_W14, S3_U01, S3_U05, S3_K02, S3_K03 Po ukończeniu przedmiotu student: wiedza: • zna zagrożenia występujące w wybranych regionach świata, związane z cechami ich rzeźby i kształtującymi ją procesami, • wie, jakie formy rzeźby stanową największe atrakcje turystyczne w skali świata, umiejętności: • potrafi oceniać rolę rzeźby jako czynnika kształtującego krajobraz obszarów różnej wielkości i decydującego o jego potencjale turystycznym. • umie wskazać rejony występowania wybranych typów rzeźby na świecie – identyfikuje formy rzeźby i krajobraz z określonymi regionami świata, kompetencje społeczne: • rozumie, jakie znaczenie ma rzetelne poznanie procesów rzeźbotwórczych działających w różnych regionach świata dla bezpieczeństwa przebywających tam ludzi, docenia walory krajobrazów widzianych w czasie podróży po świecie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na podstawie pisemnego testu sprawdzającego wiedzę złożonego z pytań otwartych. |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.