Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Freedom of Religion in the US Supreme Court Jurisprudence

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2200-1CV13-ERA
Kod Erasmus / ISCED: 10.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Freedom of Religion in the US Supreme Court Jurisprudence
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Erasmus+
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

nieobowiązkowe

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) The course is designed as an introduction to common law. The very first freedom of the First Amendment to the US Constitutions, i.e. freedom to exercise religion and no-establishment clause, gives an occasion to discuss jurisprudence and methods of the United States Supreme Court and its justices.

Skrócony opis:

The course is designed as an introduction to common law. The very first freedoms of the First Amendment to the US Constitutions give only an occasion to discuss the jurisprudence and methods of the US Supreme Court.

Pełny opis:

1. The Ten Commandments on state grounds permissible (Van Orden v. Perry, 2005) or not (McCrearyCounty v. ACLU, 2005)?

2. The first questions on the meaning of the First Amendment freedom to believe and to act (Cantwell v. Connecticut, 1940, and Murdock v. Pennsylvania, 1943).

3. Worship of a graven image - to overturn a precedence (Minersville School District v. Gobitis, 1940, and West Virginia State Board of Education v. Barnette, 1943).

4. Parochial schools saga begins (Everson v. Board of Education of the Township of Ewing, 1947).

5. To avoid political division along religious lines - the Lemon test (1973).

6. The wall of separation? - the Earl Warren's Court.

7. The line of precedence or the bunch of contradictory decisions? (Aguilar v. Felton, 1985).

8. From permissible accommodation to impermissible establishment (Board of Education of Kiryas Joel School District v. Grumet, 1994).

9. "Aguilar is no longer good law." Remarks on the doctrine of stare decisis (Agostini v. Felton, 1997).

10. The cr?che and the endorsement test of Justice O'Connor (Lynch v. Donnelly, 1984).

11. Christmas tree and menorah. The coercion test of Justice Kennedy (County of Allegheny v. ACLU, 1989).

12. School prayer policy (Lee v. Weisman, 1992).

13. Keeping holy the Sabbath - Sunday closing laws (Sherbert v. Verner, 1963).

14. Freedom to exercise: consuming peyote (People v. Woody, 1964)

15. New perspectives of the Roberts' Court

Literatura:

Handout with cases of the US Supreme Court and articles related to them

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Skills in analyzing court cases.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Classes held once a week for 90 minutes are skills oriented. Therefore presence (three absences allowed only) and active participation in class discussion are essential to complete the course successfully, although a written exam, i.e. a short essay, will be necessary to get a final grade.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)