Partnerstwo publiczno-prywatne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2200-1S230 | Kod Erasmus / ISCED: |
10.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Partnerstwo publiczno-prywatne | ||
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji | ||
Grupy: |
Blok: Prawo kontraktów publicznych |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.50
LUB
1.40
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest partnerstwu publiczno-prywatnemu (PPP) jako złożonej formie realizacji zadań publicznych. W trakcie zajęć omówione zostaną teoretyczne i praktyczne zagadnienia dotyczące: koncepcji PPP, zasad i modeli realizacji projektów PPP; procedur wyboru partnera prywatnego; umowy o PPP. |
||
Pełny opis: |
1) Geneza i rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego jako koncepcji realizacji zadań publicznych; 2) Modele i formy współpracy w ramach PPP; 3) PPP sensu stricto a zamówienia publiczne, koncesje na roboty budowlane i usługi oraz inne formy współpracy publiczno-prywatnej; 4) Podmiot publiczny i partner prywatny; wspólne przedsięwzięcie; 5) Przygotowanie projektu PPP; 6) Procedura wyboru partnera prywatnego; 7) Umowa o PPP i jej zmiany; 8) Rynek PPP w Polsce i otoczenie instytucjonalne; 9) Rola prawników jako doradców w projektach PPP. |
||
Literatura: |
Zajęcia prowadzone będą w oparciu o materiały źródłowe obejmujące regulacje unijne i krajowe dotyczące PPP, jak również komentarze, wytyczne, analizy i raporty. Literatura pomocnicza: E. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i Kraków 2008. R. Cieślak (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: 100 pytań, wyjaśnień, interpretacji, Warszawa 2014. |
||
Efekty uczenia się: |
1) Student rozumie koncepcję partnerstwa publiczno-prywatnego, potrafi wskazać różnice pomiędzy PPP a tradycyjnymi zamówieniami publicznymi oraz koncesją na roboty budowlane lub usługi; 2) Student posiada wiedzę na temat poszczególnych etapów przygotowania projektu PPP, procedury wyboru partnera prywatnego, zawarcia umowy o PPP, zamknięcia finansowego i realizacji umowy z partnerem prywatnym; 3) Student potrafi zidentyfikować istotne postanowienia umowy o PPP; 4) Student rozumie rolę i zadania prawnika w zakresie wsparcia klientów w przygotowaniu i realizacji projektów PPP. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Cieślak | |
Prowadzący grup: | Rafał Cieślak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Cieślak | |
Prowadzący grup: | Rafał Cieślak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.