Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorca jako osoba fizyczna a ochrona konsumentów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2200-1S265
Kod Erasmus / ISCED: 10.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorca jako osoba fizyczna a ochrona konsumentów
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Blok: Prawo i praktyka w działalności gospodarczej
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
monograficzne

Założenia (opisowo):

Wykład prowadzony jest w bloku - Prawo i praktyka w działalności gospodarczej. Stąd też założeniem wykładu jest spojrzenie na działalność gospodarczą od strony konsumenta.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem wykładu jest omówienie genezy ochrony konsumenta, podstaw konstytucyjnych ochrony konsumentów, modelu tej ochrony, praw konsumenta oraz środków publicznoprawnych jego ochrony.

Pełny opis:

Wykład obejmie następujące zagadnienia:

1. Geneza, powstanie i ewolucja prawa konsumenckiego

2. Konstytucyjnoprawne podstawy ochrony konsumenta

3. Model ochrony konsumenta

4. Nieuczciwe praktyki rynkowe

5. Zakaz naruszania zbiorowych interesów konsumentów

6. Zakaz stosowania klauzul niedozwolonych

7. Przykładowe praktyki nnieuczciwe przedsiębiorców wobec konsumentów

Literatura:

C. Banasiński, K. Glibowski, H. Gronkiewicz-Waltz, K. Jaroszyński, R. Kaszubski, M. Wierzbowski, w: H. Gronkiewicz-Waltz, M. Wierzbowski (red.), Prawo gospodarcze. Zagadnienia administracyjnoprawne, Warszawa 2017, Rozdział XII.

Efekty uczenia się:

Znajomość środków i form prawnych publicznoprawnej ochrony konsumenta

Metody i kryteria oceniania:

Wykład oraz egzamin końcowy

Praktyki zawodowe:

Brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)