Przedsiębiorca jako osoba fizyczna a ochrona konsumentów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2200-1S265 |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.0
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorca jako osoba fizyczna a ochrona konsumentów |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Blok: Prawo i praktyka w działalności gospodarczej |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Wykład prowadzony jest w bloku - Prawo i praktyka w działalności gospodarczej. Stąd też założeniem wykładu jest spojrzenie na działalność gospodarczą od strony konsumenta. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest omówienie genezy ochrony konsumenta, podstaw konstytucyjnych ochrony konsumentów, modelu tej ochrony, praw konsumenta oraz środków publicznoprawnych jego ochrony. |
Pełny opis: |
Wykład obejmie następujące zagadnienia: 1. Geneza, powstanie i ewolucja prawa konsumenckiego 2. Konstytucyjnoprawne podstawy ochrony konsumenta 3. Model ochrony konsumenta 4. Nieuczciwe praktyki rynkowe 5. Zakaz naruszania zbiorowych interesów konsumentów 6. Zakaz stosowania klauzul niedozwolonych 7. Przykładowe praktyki nnieuczciwe przedsiębiorców wobec konsumentów |
Literatura: |
C. Banasiński, K. Glibowski, H. Gronkiewicz-Waltz, K. Jaroszyński, R. Kaszubski, M. Wierzbowski, w: H. Gronkiewicz-Waltz, M. Wierzbowski (red.), Prawo gospodarcze. Zagadnienia administracyjnoprawne, Warszawa 2017, Rozdział XII. |
Efekty uczenia się: |
Znajomość środków i form prawnych publicznoprawnej ochrony konsumenta |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład oraz egzamin końcowy |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.