Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-F-145/GP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gry planszowe w dydaktyce i wychowaniu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i

wychowawczych.

Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki

planowanych zajęć.

Skrócony opis:

Charakterystyka nowoczesnych gier planszowych

Obszary zastosowań gier planszowych

Wybrane gry planszowe w praktyce

Pełny opis:

Czym są nowoczesne gry planszowe, omówienie występujących w grach

mechanik, rodzaje gier planszowych, do kogo kierowane są gry. Cechy

dobrej gry.

Gry w edukacji: System Klasyfiacji Umiejętności, przykłady gier

spełniających kryteria SKU. Wybrane gry w nauczaniu poczatkowym,

doskonaleniu wiedzy przedmiotowej oraz różnych umiejętności jak

komunikacja, pamięć, umiejętności społeczne czy logiczne myślenie.

Wykorzystanie gier w procesach wychowawczych

Zagadnienia dotyczące problemów pojawiających się w grupie podczas

pracy z grą i sposoby radzenia sobie z nimi.

Jak wybrać odpowiednią grę, gdzie szukać, jak przygotować się do zajęć z

grą planszową.

Praktyka, czyli pokazy omawianych gier

Literatura:

Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska. Pozwólmy dzieciom grać. O

wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej

www.EduGracja.pl – opis Systemu Klasyfiacji Umiejętności

www.BoardGameGeek.com – zapoznanie się z nawiększą bazą danych gier

planszowych (w języku angielskim)

www.GamesFanatic.pl – sekcja „dla początkujących”, wybrane felietony i

recenzje gier planszowych (m.in. cykl „świetlicowe potyczki”)

Efekty uczenia się:

Umiejętność wykorzystania gier planszowych w procesach edukacyjnych i

wychowawczych.

Umiejętność wyboru odpowiednich gier dopasowanych do celu i tematyki

planowanych zajęć.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywna obecność na zajęciach

Dopuszczalne 2 nieobecności

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kozłowska-Pięcek, Leszek Rowicki
Prowadzący grup: Joanna Kozłowska-Pięcek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

10 spotkań.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-13

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kozłowska-Pięcek, Leszek Rowicki
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

10 spotkań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.