"Circle Time" w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-J-MKNWE-F3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | "Circle Time" w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem warsztatu jest zapoznanie studentów z formą pracy nauczyciela z grupą dzieci zwaną „Circle Time” (Czas w Kręgu). Problematyka zadań praktycznych koncentruje się wokół tematów: - rozwijania umiejętności komunikacyjnych nauczyciela wczesnej edukacji - wspierania procesów komunikacyjnych u dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, - rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci i kształtowania pozytywnych relacji w grupie, - wspierania kreatywności dzieci poprzez zabawę |
Pełny opis: |
Zajęcia przygotowują studentów do pracy z grupą dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym pod kątem rozwijania u nich kompetencji: społecznych, emocjonalnych, językowych i kreatywnych oraz szeregu innych umiejętności niezbędnych tak w procesie edukacji, jak i w codziennym życiu. Studenci zapoznają się z formą pracy nauczyciela z grupą dzieci zwaną Circle Time – poznają zasady pracy w kręgu, strukturę spotkań oraz narzędzia pomocne przy realizacji celów dydaktyczno-wychowawczych. Podczas warsztatów studenci aktywnie biorą udział w proponowanych zabawach i aktywnościach wspierających uczenie się oraz mają szansę zaproponować i przeprowadzić własne. |
Literatura: |
polskie materiały szkoleniowe „Czasu w Kręgu” - Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego z 2008r. (z późniejszymi zmianami) oraz Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych - Bliss T., Tetley J., (2006). Circle Time. A Resource Book for Primary and Secondary Schools. London: Paul Chapman Publishing. - Gilmore J., Dymond P. (2001). Co-operative & Circletime Games. Links Educational Publications. - Mosley J., Sonnet H. (2003). 101 Games for Social Skills. Nottingham: LDA. - Plummer D.M. (2010). Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. Warszawa: Fraszka Wydawnicza. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: Wiedza: 1. wie w jaki sposób organizacja przestrzeni w klasie oraz komunikacja nauczyciela z dziećmi wpływa na rozwój kompetencji językowych i społecznych u dzieci. 2. wie z jakich etapów składa się struktura Czasu w Kręgu (Circle Time) i potrafi krótko scharakteryzować każdą z nich. 3. wie w jaki sposób wspierać uczenie się dzieci i rozwój umiejętności społeczno-emocjonalnych i komunikacyjnych poprzez dobór odpowiednich zabaw i aktywności Umiejętności: 1. potrafi korzystając z różnych źródeł dobrać zabawy rozwijające u dzieci kompetencje społeczno-emocjonalne, językowe i inne oraz przygotować na ich podstawie projekt scenariusza zajęć w kręgu. 2. potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia w kręgu na podstawie własnych propozycji zabaw i aktywności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria: 50% aktywne uczestnictwo w zajęciach, 50% przygotowanie trzech scenariuszy zajęć w kręgu na zasadach Circle Time i zrealizowanie jednego z nich podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.