Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MPR - Laboratorium praktyki edukacyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MPR-PWT-LE1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MPR - Laboratorium praktyki edukacyjnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem praktyk jest umożliwienie studentom/tkom konfrontacji wiedzy teoretycznej oraz metodycznej z praktyką edukacyjną.

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali i w terenie

Skrócony opis:

Studenci/tki obserwują placóki edukacyjne (przedszkola i szkoły podstawowe) oraz poddają krytycznej refleksji obserwowane sytuacje.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

- sposoby wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyk szczegółowych w procesie obserwacji, planowania i ewaluacji placówek oraz sytuacji edukacyjnych i wychowawczych organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej.

W zakresie umiejętności student potrafi:

- planować i prowadzić obserwacje placówek przedszkolnych i wczesnoszkolnych formułować na ich podstawie wnioski teoretyczne i praktyczne,

- dokonywać refleksji pedagogicznej obserwowanych placówek oraz sytuacji edukacyjnych i zdarzeń krytycznych.

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

- przyjmowania refleksyjnej postawy wobec obserwowanej praktyki edukacyjnej,

- samodzielnego i we współpracy doskonalenia swoich umiejętności zawodowych,

- podejmowania dyskusji na tematy pedagogiczne, formułowania opinii i ocen oraz ich argumentowania z wykorzystaniem wiedzy naukowej.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki uzyskania zaliczenia:

- obecność na zajęciach (możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności),

- realizacja zadań pisemnych stanowiących element portfolio, ustalonych na początku zajęć z prowadzącym (obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela, refleksje dotyczące wskazanych przez prowadzącego elementów przestrzeni odwiedzanych placówek, rozwiązań organizacyjnych i stosowanych metod pracy).

Kryteria oceny zadań:

poprawność merytoryczna i metodyczna wymaganej dokumentacji,

- profesjonalny język opisu, zakres odniesień do teoretycznych podstaw rozwoju i uczenia się dzieci/uczniów,

- pogłębione refleksje studenta/tki.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)