MPR - Praktyka nauczycielska językowa w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MPR-PWT-PJ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MPR - Praktyka nauczycielska językowa w przedszkolu | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Pełny opis: |
Student: - prowadzi wstępną rozmowę z nauczycielem dotyczącą charakterystyki pracy nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu oraz bieżącej sytuacji i potrzeb grup, w których praktyka będzie się odbywać, - obserwuje 15-20 zajęć języka angielskiego w różnych grupach wiekowych i omawia je z nauczycielem-mentorem w celu lepszego zrozumienia podejść, metod i strategii wykorzystywanych w grupie, - współpracuje z opiekunem praktyk z ramienia przedszkola, wspiera go w codziennych działaniach edukacyjnych, np. przygotowuje materiały, pomaga w pracy z uczniami, dba o dyscyplinę, etc., - na bieżąco samodzielnie prowadzi blog (dziennik praktyk), w którym zapisuje refleksje z praktyk, publikuje materiały przygotowane do prowadzenia zajęć: materiały dydaktyczne, gry edukacyjne, plany zajęć, etc. Materiały zebrane na blogu mogą zostać włączone do Portfolio studenta. Do bloga mają dostęp nauczyciel-mentor oraz koordynator praktyki, którzy na bieżąco śledzą działania studenta i udzielają konstruktywnej informacji zwrotnej. Blog traktowany jest jako dziennik praktyk i jedno z narzędzi do komunikacji między studentem, mentorem i koordynatorem praktyki. - samodzielnie przygotowuje scenariusze i prowadzi 3-5 zajęć z uwzględnieniem znanych mu metod i technik pracy na lekcjach jęz. angielskiego oraz TIK, - analizuje pomoc dydaktyczną wykorzystywaną podczas zajęć przez nauczyciela (do wyboru: podręcznik - jeśli jest wykorzystywany, gra edukacyjna, karta pracy, etc.) - samodzielnie opracowuje materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia bieżących zajęć, - obserwuje dzieci i dobiera metody i techniki pracy do konkretnej grupy, prowadzi krytyczną refleksję własnej aktywności w toku realizacji programu praktyk, - jest w stałym kontakcie z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyki, omawia z nimi kwestie związane z odbywaniem praktyki, - po zakończeniu praktyki dokonuje samooceny (z uwzględnieniem m.in. swoich mocnych i słabych stron jako przyszłego nauczyciela jęz. angielskiego, obszarów do rozwoju zawodowego) i omawia ją z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyk. |
||
Literatura: |
• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||
Praktyki zawodowe: |
praktyki w przedszkolu (30h) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Kamila Kamińska, Paulina Marchlik, Justyna Wasek, Kamila Wichrowska | |
Prowadzący grup: | Paulina Marchlik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Pełny opis: |
Student: - prowadzi wywiad z nauczycielem-mentorem, dotyczący charakterystyki pracy nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu, - obserwuje zajęcia online (synchroniczne i/lub asynchroniczne): 5-10 zajęć i omawia je z koordynatorem praktyki / nauczycielem-mentorem w celu lepszego zrozumienia podejść, metod i strategii wykorzystywanych w grupie, - uczestniczy w 3-5 webinariach organizowanych przez zespół koordynatorów praktyk z Wydziału Pedagogicznego UW, co dokumentuje refleksjami na blogu, - na bieżąco samodzielnie prowadzi blog (dziennik praktyk), w którym zapisuje refleksje z praktyk, z obserwowanych zajęć, analizy pomocy dydaktycznych, publikuje materiały przygotowane do prowadzenia zajęć: materiały dydaktyczne, gry edukacyjne, plany zajęć, etc. Materiały zebrane na blogu mogą zostać włączone do Portfolio studenta. Do bloga mają dostęp nauczyciel-mentor oraz koordynator praktyki, którzy na bieżąco śledzą działania studenta i udzielają konstruktywnej informacji zwrotnej. Blog traktowany jest jako dziennik praktyk i jedno z narzędzi do komunikacji między studentem, mentorem i koordynatorem praktyki. - samodzielnie przygotowuje scenariusze i prowadzi 3-5 zajęć z uwzględnieniem metod aktywnych oraz TIK (jeśli nie ma możliwości, aby student przeprowadził zajęcia w czasie rzeczywistym, wtedy nagrywa zajęcia, które mogą zostać wykorzystane przez nauczyciela języka angielskiego w grupie przedszkolnej, dostaje informację zwrotną na temat przygotowanych filmów od nauczyciela-mentora i koordynatora praktyk), - bierze aktywny udział w webinariach prowadzonych przez nauczycieli-praktyków, - analizuje pomoce dydaktyczne wykorzystywane do zajęć dzieci w wieku, przedszkolnym: podręcznik, gra edukacyjna, platforma edukacyjna (wskazane przez superwizora praktyk), - samodzielnie opracowuje materiały dydaktyczne odpowiednie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, - jest w stałym kontakcie z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyki, omawia z nimi kwestie związane z odbywaniem praktyki, - po zakończeniu praktyki dokonuje samooceny (z uwzględnieniem m.in. swoich mocnych i słabych stron jako przyszłego nauczyciela jęz. angielskiego, obszarów do rozwoju zawodowego) i omawia ją z nauczycielem-mentorem i koordynatorem praktyk. | |
Uwagi: |
Tylko dla studentów bez WNJA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.