PNJA - Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1a-PNJA-RUCP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJA - Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: | |
Pełny opis: |
Analiza umiejętności potrzebnych do czytania różnego rodzaju tekstów i nauka sprawnego wykorzystywania ich w języku angielskim. Podstawowe wiadomości na temat teorii czytania. Ekstensywne i intensywne czytanie tekstów w ramach pracy domowej. Organizacja tekstu pisanego, zarówno całego, jak i poszczególnych akapitów. Pisanie tekstów formalnych i nieformalnych. |
Literatura: |
Arnold, J., & Harmer, J. (1978). Advanced writing skills. London: Longman. Cory, Hugh Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. Evans, Virginia, Successful Writing, Proficiency, Express Publishing, 2002. McCarthy, Michael, Dell, Felicity, Academic Vocabulary in Use, CUP, 2008. Nuttall, C. Teaching reading skills in a foreign language. London: Heinemann,1982. Wybrane artykuły z serwisu internetowego British Council Teaching English Opowiadania Roalda Dahla i inne teksty wybrane wspólnie z grupą |
Efekty uczenia się: |
Zachęcenie studentów do stałego czytania po angielsku. Rozwinięcie umiejętności pisania tekstów i różnicowanie ich w zależności od przeznaczenia i rodzaju odbiorcy |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy student przeczyta prace zadane do domu poświecone m. in. roli umiejętnego czytania ze zrozumieniem w nauce języka obcego. Ponadto każdy napisze około 10 różnego rodzaju tekstów w domu i 2 na zajęciach. Ocena będzie wynikiem średniej ocen uzyskanych z zadań wymienionych powyżej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.