Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-DZ-ANC Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2 - Analiza potencjału człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Pełny opis:

Podczas zajęć studenci poznają metody i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Główne tematy:

Pojęcie potencjału. Talent – diagnozowanie i wykorzystywanie (edukacja, praca). Identyfikacja Mocnych Stron.

Umiejętności społeczne.

Budowanie nawyków jako sposób rozwijania potencjału edukacyjnego.

Kompetencja biograficzna i refleksyjność.

Coaching – metoda rozwijania potencjału człowieka.

Narzędzia w coachingu.

Literatura:

Clutterbuck, D (2009), Coaching zespołowy, Poznań.

Dilts R. (2006), Od przewodnika do inspiratora. Coaching przed duże „C”, Warszawa.

Gallwey W. Timothy, The Inner Game of Tennis.

Huflejt-Łukasik, M., (2012), Coaching a psychoterapia.

Rogers, J. (2010), Coaching, Sopot.

Stoltzfud Tony, Sztuka Zadawania Pytań w Coachnigu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha.

Zubrzycka-Nowak, M., Rybczyńska, K., Monostori, S., (2010), Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Sopot.

Efekty uczenia się:

Wiedza:student

- zna metody szkoleniowe stosowane w pracy edukacyjnej z dorosłym i umie je dostosowywać do klienta;

- zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem;

- zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu).

Umiejętności: student

- tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając potrzeby indywidualne;

- potrafi przeprowadzić rozmowę coachingową;

- rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na sposób planowania klienta.

Kompetencje społeczne: student

- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;

- w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym, a także wspierać innych w tym procesie.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (można mieć maksymalnie 2 nieobecności), zaliczenie zadań cząstkowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dębska, Monika Gromadzka
Prowadzący grup: Monika Gromadzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i narzędziami umożliwiającymi rozwój i analizę potencjału człowieka dorosłego.

Przykładowe tematy:

Pojęcie potencjału. Źródła wiedzy o potencjale. Talent – diagnozowanie i wykorzystywanie (edukacja, praca). Identyfikacja Mocnych Stron.

Umiejętności społeczne.

Budowanie nawyków jako sposób rozwijania potencjału edukacyjnego.

Kompetencja biograficzna i refleksyjność.

Mapa Celów i inne sposoby organizowania celów.

Coaching – metoda rozwijania potencjału człowieka.

Narzędzia w coachingu.

Pytania diagnozujące w coachingu. Przebieg spotkania

Monolog wewnętrzny – czyli co buduje, a co rujnuje potencjał edukacyjny.

Literatura:

Clutterbuck, D (2009), Coaching zespołowy, Poznań.

Dilts R. (2006), Od przewodnika do inspiratora. Coaching przed duże „C”, Warszawa.

Gallwey W. Timothy, The Inner Game of Tennis.

Huflejt-Łukasik, M., (2012), Coaching a psychoterapia.

Rogers, J. (2010), Coaching, Sopot.

Stoltzfud Tony, Sztuka Zadawania Pytań w Coachnigu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha.

Zubrzycka-Nowak, M., Rybczyńska, K., Monostori, S., (2010), Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Sopot.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.