MS2 - Instytucje rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-DZ-INS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Instytucje rynku pracy |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Poznanie działalności Instytucji rynku pracy w Polsce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć poruszana będzie problematyka związana z działalnością Instytucji rynku pracy w Polsce oraz innych podmiotów wspierających działania Instytucji rynku pracy m.in. akademickich biur karier, organizacji pozarządowych zajmujących się problematyką rynku pracy . |
Pełny opis: |
Podczas zajęć będzie podejmowana następująca problematyka: 1. Cele działań podejmowanych przez Instytucje rynku pracy i innych wspierających je podmiotów. 2. Charakterystyka działalności: Publicznych służb zatrudnia, Ochotniczych Hufców Pracy, agencji zatrudnienia, instytucji szkoleniowych oraz instytucji dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego. 3. Charakterystyka usług prowadzonych przez instytucje rynku pracy. 4. Wybrane narzędzia wykorzystywane przez doradców zatrudnionych w instytucjach rynku pracy. |
Literatura: |
Guzikowski M. , Instytucje rynku pracy w krajach transformacyjnych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. Chłoń-Domińczak A. (red.), Edukacja i rynek pracy, IBE, Warszawa. 2016. Kwiatkowski E., Instytucje rynku pracy w krajach OECD. Istota – tendencje i znaczenie ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017. E. Siarkiewicz, B. Wojtasik, Być doradcą. Doświadczenia i refleksje. Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008. Kwartalnik Rynek Pracy: https://www.ipiss.com.pl/kwartalnik-rynek-pracy; http://www.czasopismorynekpracy.pl/ Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy 2004, ze zm. Dz.U. 2018 poz. 1265 Publikacje Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Biuletyn Mazowieckiego Obserwatorium Rynku Pracy |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: Wiedza: Zna cele działań podejmowanych przez instytucje rynku pracy. Potrafi scharakteryzować działania podejmowane przez instytucje rynku pracy. Umiejętności: Potrafi zaprojektować narzędzia wykorzystywane przez doradców zatrudnionych w instytucjach rynku pracy. Potrafi ocenić trafność działań, zaproponowanych przez wybraną instytucje rynku pracy. Kompetencje społeczne: Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doradcy zatrudnionego w instytucjach rynku pracy. Docenia konieczność uczenia się przez całe życie i doskonalenia warsztatu pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sporządzenie analizy SWOT dla wybranej instytucji rynku pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.