MS2-Edukacja dorosłych za granicą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-EPOZ-ED |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2-Edukacja dorosłych za granicą |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci poznają zasady komparatystyki oraz potrafią odnieść je do obszarów edukacji dorosłych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć przedstawiona zostanie istota systemu edukacji dorosłych na podstawie Rekomendacji UNESCO z Nairobi oraz raportów końcowych z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych w Montrealu. Analizie zostaną poddane także raporty organizacji międzynarodowych porównujące zarówno wskaźniki aktywności edukacyjnej dorosłych, jak też wskazujące, które z obszarów aktywności dorosłych mogą mieć walor edukacyjny. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć przedstawiona zostanie istota systemu edukacji dorosłych na podstawie Rekomendacji UNESCO z Nairobi oraz raportów końcowych z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych w Montrealu, Tokio, Paryżu ,Hamburgu i Belem.Zasady autonomiczności edukacji dorosłych w programach, metodach, procesach, formach kontroli i zaliczeń. |
Literatura: |
Edukacja dorosłych za granicą, pod redakcją A. Frąckowiak i J. Półturzyckiego, tom 1 i 2.Warszawa 2010, Wyd.Naukowe "Żak". Raporty różnych organizacji (krajowych i międzynarodowych) diagnozujące różne postaci aktywności edukacyjnej dorosłych. |
Efekty uczenia się: |
Student: -zna stan i rozwój edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Kanadzie, Japonii, Chinach, Rosji i innych wybranych do samodzielnego poznania krajach;- -opanowuje rekomendacje i wskazania z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych; -analizuje tendencje rozwojowe edukacji dorosłych na świecie; -poznaje wybitnych autorów i działaczy w dziedzinie edukacji dorosłych; -poznaje działalność UNESCO i towarzystw oświatowych na rzecz edukacji dorosłych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu na podstawie egzaminu obejmującego treści wykładu i wybraną literaturę (otwarte pytania). Studenci przed egzaminem zgłaszają wybrany przez siebie Raport, który jest źródłem ich wiedzy eksperckiej oraz wybrany system edukacji dorosłych jednego z wybranych państw. Otrzymują kartkę z 3 pytaniami problemowymi, na które podczas egzaminu powinni udzielić odpowiedzi na poziomie eksperckim. Oceniane jest odwołanie się do konkretnych danych z wybranego raportu, przykładowych rozwiązań edukacyjnych obowiązujących w wybranym kraju, prospektywnosć implementacji do polskiej rzeczywistości. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.