Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2-Edukacja dorosłych za granicą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-EPOZ-ED
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2-Edukacja dorosłych za granicą
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Studenci poznają zasady komparatystyki oraz potrafią odnieść je do obszarów edukacji dorosłych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć przedstawiona zostanie istota systemu edukacji dorosłych na podstawie Rekomendacji UNESCO z Nairobi oraz raportów końcowych z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych w Montrealu. Analizie zostaną poddane także raporty organizacji międzynarodowych porównujące zarówno wskaźniki aktywności edukacyjnej dorosłych, jak też wskazujące, które z obszarów aktywności dorosłych mogą mieć walor edukacyjny.

Pełny opis:

Podczas zajęć przedstawiona zostanie istota systemu edukacji dorosłych na podstawie Rekomendacji UNESCO z Nairobi oraz raportów końcowych z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych w Montrealu, Tokio, Paryżu ,Hamburgu i Belem.Zasady autonomiczności edukacji dorosłych w programach, metodach, procesach, formach kontroli i zaliczeń.

Literatura:

Edukacja dorosłych za granicą, pod redakcją A. Frąckowiak i J. Półturzyckiego, tom 1 i 2.Warszawa 2010, Wyd.Naukowe "Żak".

Raporty różnych organizacji (krajowych i międzynarodowych) diagnozujące różne postaci aktywności edukacyjnej dorosłych.

Efekty uczenia się:

Student:

-zna stan i rozwój edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Kanadzie, Japonii, Chinach, Rosji i innych wybranych do samodzielnego poznania krajach;-

-opanowuje rekomendacje i wskazania z Międzynarodowych Konferencji Edukacji Dorosłych;

-analizuje tendencje rozwojowe edukacji dorosłych na świecie;

-poznaje wybitnych autorów i działaczy w dziedzinie edukacji dorosłych;

-poznaje działalność UNESCO i towarzystw oświatowych na rzecz edukacji dorosłych.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu na podstawie egzaminu obejmującego treści wykładu i wybraną literaturę (otwarte pytania).

Studenci przed egzaminem zgłaszają wybrany przez siebie Raport, który jest źródłem ich wiedzy eksperckiej oraz wybrany system edukacji dorosłych jednego z wybranych państw.

Otrzymują kartkę z 3 pytaniami problemowymi, na które podczas egzaminu powinni udzielić odpowiedzi na poziomie eksperckim.

Oceniane jest odwołanie się do konkretnych danych z wybranego raportu, przykładowych rozwiązań edukacyjnych obowiązujących w wybranym kraju, prospektywnosć implementacji do polskiej rzeczywistości.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)