Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MS2 - Edukacja matematyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-PWCZ-EMT Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2 - Edukacja matematyczna
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem i kształtowaniem pojęć oraz umiejętności matematycznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Pełny opis:

Zajęcia poświęcone będą m.in.:

• analizie celów i zadań szkoły na I etapie edukacyjnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój umiejętności matematycznych dzieci;

• konstruktywistycznemu podejściu do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci oraz jego konsekwencjom dla praktyki szkolnej;

• metodom tworzenia realistycznych kontekstów wyzwalających matematyczną twórczość dziecka;

• procesowi kształtowania pojęcia liczby i rozwijania sprawności rachunkowej dzieci;

• roli zadań tekstowych w matematycznym rozwoju dziecka oraz strategiom rozwiązywania zadań tekstowych;

• rolą gier w rozwoju matematycznym dziecka i w procesie realizacji zadań ogólnych szkoły;

• procesowi rozwoju geometrycznej wiedzy dzieci;

• sposobom budowania motywacji dzieci do uczenia się matematyki;

• procesowi projektowania i organizowania matematycznych sytuacji edukacyjnych w szkole.

Literatura:

E. Gruszczyk-Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

E. Gruszczyk-Kolczyńska, K. Dobosz, E. Zielińska, Jak nauczyć dzieci konstruowania gier?

W. W. Sawyer, Myślenie obrazowe w matematyce elementarnej.

Z. Semadeni (red)., Nauczanie początkowe matematyki (tomy 1-4).

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć student powinien wykazać się:

• wiedzą dotyczącą celów edukacji matematycznej w klasach 1-3 oraz sposobów ich realizacji;

• wiedzą na temat światowych tendencji w obszarze edukacji matematycznej;

• umiejętnością refleksyjnego spojrzenia na codzienność polskiego nauczania początkowego w obszarze edukacji matematycznej;

• umiejętnością planowania sytuacji dydaktycznych o różnym poziomie zaawansowania matematycznego

Metody i kryteria oceniania:

• aktywność na zajęciach;

• zaliczenie kolokwium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Sobierańska
Prowadzący grup: Mirosław Dąbrowski, Karolina Prus-Wirzbicka, Zbigniew Semadeni
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Dąbrowski, Dorota Sobierańska
Prowadzący grup: Mirosław Dąbrowski, Karolina Prus-Wirzbicka, Zbigniew Semadeni
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.