MS2 - Alternatywne metody terapii pedagogicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-PWT-AM | Kod Erasmus / ISCED: |
05.2
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Alternatywne metody terapii pedagogicznej | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Założeniem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. |
||
Skrócony opis: |
Treści przedmiotu mają na celu przygotowanie studentów do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Studenci poznają różne rodzaje alternatywnych oddziaływań terapeutycznych m. in. biofeedback, muzykoterapia, arteterapia, bajkoterapia, choreoterapia, dogoterapia, felinoterapia, hipoterapia, ...Treści przedmiotu dostarczają wiedzy pozwalającej świadomie i skutecznie wykorzystywać elementy terapii alternatywnych w pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi i zaburzeniami rozwojowymi. |
||
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje studentów do pracy terapeutycznej obejmującej alternatywne metody terapii pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym u których stwierdzono występowanie trudności edukacyjnych.i zaburzeń rozwojowych . Przede wszystkim przedmiot zapoznaje studentów od strony teoretycznej z wybranymi metodami i technikami alternatywnej terapii, a zwłaszcza: muzykoterapią, arteterapią, terapią zabawy, dogoterapią, hipoterapią, felinoterapią i biofeedbackiem. Studenci zapoznają się z celami, zasadami i specyfiką organizowania zajęć z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Uczą się przygotowywać zajęcia o charakterze terapeutycznym ukierunkowanym na realizację na realizację określonych celów terapeutycznych z udziałem metod alternatywnych Nadrzędnym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do świadomego wykorzystywania znanych im rozwiązań terapeutycznych do zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci. |
||
Literatura: |
1. Colonna – Kasjan D., Muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej. W: Cylulko P., Gładyszewska – Cylulko J. (red.), Muzykoterapia. Tożsamość – transgresja- transdyscyplinarność. Wrocław 2010 2.Galińska E.: Muzyka w terapii. Psychologiczne i fizjologiczne mechanizmy jej działania, Warszawa 2006 3.Klimas-Kuchtowa E., Synergiczne oddziaływanie w psychologicznej relacji pomagania.W: Cylulko P., Gładyszewska – Cylulko J. (red.), Muzykoterapia. Tożsamość – transgresja- transdyscyplinarność. Wrocław 2010 4. Lecourt E., Muzykoterapia czyli jak wykorzystać silę dźwięków, Chorzów 2008 5. Lewandowska K.: Muzykoterapia dziecięca ,wyd. III, Gdańsk 2007 6. MacKay G.,Dinkmeyer D., To jak się czujesz zależy od Ciebie! Gdańsk 2004 7. Szulc W.: Muzykoterapia jako przedmiot badań i edukacj, Lublin 2005 8. Wheeler B.L.,(2010) Psychoterapeutyczna klasyfikacja procedur muzykoterapeutycznych – kontinuum procedur. http:// arteterapia.pl/ artykuly |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza -student zna wybrane rodzaje terapii alternatywnych - student interpretuje zasadność stosowania terapii alternatywnych adekwatnie do potrzeb dzieci - student potrafi określać cele, zadania, zasady i efekty stosowania terapii alternatywnych Umiejętności -student potrafi klasyfikować i dobierać alternatywne metody terapii do indywidualnych potrzeb dzieci i wskazań diagnostycznych - student potrafi praktycznie wykorzystywać alternatywne metody terapii w pracy wspierającej rozwój i edukację dzieci - student potrafi przygotowywać zajęcia z wykorzystywaniem wybranych metod terapii alternatywnych Kompetencje społeczne - student jest otwarty, poszukujący i refleksyjny w dobieraniu metod pracy terapeutycznej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi -student potrafi nawiązywać dobre relacje z dziećmi i ich opiekunami w celu skłonienia ich do udziału w terapiach alternatywnych np. hipoterapii -student jest świadomy odpowiedzialności za stosowane wpływy terapeutyczne |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie kursu na podstawie ćwiczeń i prac zaprojektowanych do wykonania przez studentów indywidualnie i grupowo. . |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Klimowicz, Małgorzata Sieńczewska, Romualda Terenc-Pawliczak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Klimowicz, Romualda Terenc-Pawliczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Treści przedmiotu mają na celu przygotowanie studentów do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Studenci poznają różne rodzaje alternatywnych oddziaływań terapeutycznych m. in. biofeedbach, muzykoterapia, arteterapia, dogoterapia, felinoterapia, hipoterapia, ...Treści przedmiotu dostarczają wiedzy pozwalającej świadomie i skutecznie wykorzystywać elementy terapii alternatywnych w pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi i zaburzeniami rozwojowymi. | |
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje studentów do pracy terapeutycznej obejmującej alternatywne metody terapii pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym u których stwierdzono występowanie trudności edukacyjnych.i zaburzeń rozwojowych . Przede wszystkim przedmiot zapoznaje studentów od strony teoretycznej z wybranymi metodami i technikami alternatywnej terapii, a zwłaszcza: muzykoterapią, arteterapią, terapią zabawy, dogoterapią, hipoterapią, felinoterapią i biofeedbackiem. Studenci zapoznają się z celami, zasadami i specyfiką organizowania zajęć z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Uczą się przygotowywać zajęcia o charakterze terapeutycznym ukierunkowanym na realizację na realizację określonych celów terapeutycznych z udziałem metod alternatywnych Nadrzędnym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do świadomego wykorzystywania znanych iim rozwiązań terapeutycznych do zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci. | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzą: mgr Katarzyna Klimowicz - Bajkoterapia - wybrane piątki : 8.30-11.30 mgr Roma Terenc-Pawliczak - Muzykoterapia - wybrane piatki: 13.30-16.30 ...............będzie jeszcze jedna Metoda, a więc jeszzce jeden termin - w trakcie negocjacji Choreoterapia - każda grupa jeden weekend - poprowadzi mgr Izabela Guzek - wkrótce szczegóły |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Klimowicz, Małgorzata Sieńczewska, Romualda Terenc-Pawliczak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Treści przedmiotu mają na celu przygotowanie studentów do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Studenci poznają różne rodzaje alternatywnych oddziaływań terapeutycznych m. in. biofeedbach, muzykoterapia, arteterapia, dogoterapia, felinoterapia, hipoterapia, ...Treści przedmiotu dostarczają wiedzy pozwalającej świadomie i skutecznie wykorzystywać elementy terapii alternatywnych w pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi i zaburzeniami rozwojowymi. | |
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje studentów do pracy terapeutycznej obejmującej alternatywne metody terapii pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym u których stwierdzono występowanie trudności edukacyjnych.i zaburzeń rozwojowych . Przede wszystkim przedmiot zapoznaje studentów od strony teoretycznej z wybranymi metodami i technikami alternatywnej terapii, a zwłaszcza: muzykoterapią, arteterapią, terapią zabawy, dogoterapią, hipoterapią, felinoterapią i biofeedbackiem. Studenci zapoznają się z celami, zasadami i specyfiką organizowania zajęć z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Uczą się przygotowywać zajęcia o charakterze terapeutycznym ukierunkowanym na realizację na realizację określonych celów terapeutycznych z udziałem metod alternatywnych Nadrzędnym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do świadomego wykorzystywania znanych iim rozwiązań terapeutycznych do zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci. | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzą: mgr Katarzyna Klimowicz - Bajkoterapia - wybrane piątki : 8.30-11.30 mgr Roma Terenc-Pawliczak - Muzykoterapia - wybrane piatki: 13.30-16.30 ...............będzie jeszcze jedna Metoda, a więc jeszzce jeden termin - w trakcie negocjacji Choreoterapia - każda grupa jeden weekend - poprowadzi mgr Izabela Guzek - wkrótce szczegóły |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.