MS3 - Moduł specjalnościowy 3, Warsztat pracy animatora-doradcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS3-AKD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS3 - Moduł specjalnościowy 3, Warsztat pracy animatora-doradcy |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Moduł obejmuje następujące zagadnienia: Kultura popularna i media Teorie i czynniki rozwoju zawodowego Konstruowanie programów wychowawczych i projektów wielokulturowych Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne w grupie wielokulturowej Warsztat realizacji medialnych Laboratorium technik wizualnych |
Literatura: |
Agryle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN; Bańka, A. (2002). Rozwój zawodowy i doradztwo zawodowe. w: Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna. Tom 3. J. Strelau (red.) Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Ministerstwo Psychologiczne Bobrowicz M.: Mediacja. Jestem za, Oficyna Wolters Kluwer. Brzezińska, A. (2003). Pojęcie zmiany rozwojowej. w: Psychologia. Podręcznik akademicki. Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP. Psychologia ogólna. Tom 1. J. Strelau (red.) Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Day C. Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie, tłum . J Michalak, GWP, Gdańsk 2004. Fiske, R., Zrozumieć kulturę popularną, Kraków 2010; Fisher R., Ury W.: Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, PWE. Hamer H.: Rozwój umiejętności społecznych, Wydawnictwo Veda. Guichard, J., Huteau, M. (2005). Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls Komorowska, H, O programach prawie wszystko; Biblioteka nauczyciela WSiP W-wa1999 Kłoskowska, A., Społeczne ramy kultury, Warszawa 1972 Krajewski, M., Kultury kultury popularnej, Poznań 2003; Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk, GWP. Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R.: Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnych, Warszawa 2010 McLuhan, M., Galaktyka Gutenberga, Warszawa 2017; Miłosz, Cz., [red.] Kultura masowa, Kraków 2002; Moore Ch.: Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer 2009 Nowak, J., Polityki sieciowej popkultury, Lublin 2017; Olechnicki, K., Szlendak, T. Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty, Warszawa 2017; Pęczak, M., Od odświętności do codzienności – muzyka jako audiosfera współczesnego świata, „Kultura współczesna. Teoria – interpretacja – praktyka” 2017, nr 3; Porębski, M., Ikonosfera, Warszawa 1972; Postman, N., Zabawić się na śmierć, Warszawa 2002 Sztuka nauczania t. 1 Czynności nauczyciela (red: Krzysztof z Kruszewski) PWN Warszawa 2002 Pedagogika w pokoju nauczycielskim (red.: Krzysztof Kruszewski) WSiP Warszawa 2000 Townend A., Jak doskonalić asertywność, Zysk i S-ka. Wills-Brandon C., Jak mówić NIE i budować dobre związki, Wydawnictwo ATEXT. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student - zna główne koncepcje teoretyczne dotyczące modelu kultury popularnej, - orientuje się w mechanizmach mediatyzacji kultury i zna podstawowe modele aktu komunikacyjnego - zna style negocjacji i strategie, oraz rodzaje mediacji - powtórzy i zaktualizuje wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu technik i systemów wizualnych w stopniu pozwalającym na praktyczne stosowanie ze zrozumieniem wybranych narzędzi technicznych i komputerowych służących do wizualnego opisu i poznania rzeczywistości społecznej, - zna wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu rozwoju zawodowego tworzących podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej, właściwe dla rozwoju zawodowego i doradztwa zawodowego, Umiejętności: - ma umiejętność analizowania, diagnozowania i prognozowania prawidłowości przebiegu procesu komunikacji medialnej; - umie rozpoznać relację pomiędzy specyfiką danego środka przekazu a specyfiką kultury w jakiej funkcjonuje; - potrafi przeanalizować aspekty ikoniczne i audiosferyczne kultury popularnej; - potrafi porównać i wskazać zależności pomiędzy poszczególnymi segmentami kultury współczesnej (np. kulturą młodzieżową a tzw. kulturą kanoniczną, subkulturą, kulturą alternatywną a kulturą dominującą; - ma umiejętność analizowania, diagnozowania i prognozowania prawidłowości przebiegu procesu komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji, -analizuje i projektuje własne działania w przebiegu procesu negocjacji i mediacji, - przygotuje program edukacyjny – ogólny opis programu i zapisy szczegółowych scenariuszy zajęć, - przeprowadzi fragment zajęć według przygotowanego scenariusza Kompetencje społeczne - potrafi rzeczowo argumentować i jest otwarty na dialog, - zna społeczną specyfikę mediów, - dokonuje oceny własnych kompetencji z perspektywy podejmowania działań pedagogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy element składowy Modułu kończy się zaliczeniem na ocenę. Jeżeli wszystkie oceny składowe są pozytywne, średnia z nich jest oceną z egzaminu modułowego. Ocena niedostateczna z elementu składowego modułu oznacza konieczność jej poprawy w sesji poprawkowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.