Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przyroda dla dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-N-FAK-PRZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przyroda dla dzieci
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Edukacja przyrodnicza - poprzez obserwacje, eksperymenty i zabawy. Studenci uczą się wykorzystywać podczas zajęć z dziećmi aktywne metody poznawania, badania, rozumienia praw przyrody. Celem zajęć jest więc poznanie metod kształtujących umiejętności heurystyczne,

Pełny opis:

Studenci zdobywają umiejętności kształcenia u dzieci (od przedszkola) zainteresowania podstawami biologii, chemii, fizyki, astronomii i techniki.

Podstawowymi metodami pracy są: obserwacje, eksperymenty i zabawy.

Studenci uczą się podczas zajęć kształtować u dzieci umiejętności odkrywania, formułowania i sprawdzania związków przyczynowo-skutkowych.

Taka forma nauki pomaga dzieciom w przezwyciężaniu trudności związanych niskim statusem społeczno-ekonomicznych ich rodzin.

Literatura:

Korzystać będziemy z wielu pomocy. Część z nich stanowią:

Guillaumond F., Nauka komunikowania się w grupie przedszkolnej, Warszawa (2000).

Chauvel D., Michel V., Pierwsze naukowe doświadczenia przedszkolaka, Warszawa, (2000).

Dorance S., Zajęcia twórcze w przedszkolu. przedmioty i obrazy, Cyklady, Warszawa (2000).

VanCleave J., WSiP (1993) lub nowsze wydania

Astronomia dla każdego dziecka: 101 doświadczeń z astronomii,

Biologia dla każdego dziecka: 101 doświadczeń z biologii,

Chemia dla każdego dziecka: 101 doświadczeń z chemii,

Fizyka dla każdego dziecka: 101 doświadczeń z fizyki,

Matematyka dla każdego dziecka: 101 doświadczeń,.

VanCleave J., JVC's Science Fair Projects Your Guide to Science Fair Topics, Ideas, Experiments, and Winning Displays http://scienceprojectideasforkids.com/ (maj, 2013)

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach. Przygotowywanie własnych zabaw, obserwacji, eksperymentów lub modyfikacja wzorców innych autorów. Prezentacja prac,

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)