MHPP-Edukacja kulturalna-konwersatorium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ1-MHPP-EK-K |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MHPP-Edukacja kulturalna-konwersatorium |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest zrozumienie problemów i uwarunkowań dzisiejszego społeczeństwa płynnej nowoczesności. |
Pełny opis: |
W ramach kursu przyjrzymy się dzisiejszym zjawiskom społecznym analizując krótkie felietony Zygmunta Baumana publikowanych w latach 2008-2009 we włoskim magazynie 'La Republika delle Donne'. Teksty te, jak zauważa sam autor, są „korespondencją ze świata, który podlega nieustannym i błyskawicznym zmianom', zasypując nas lawiną informacji i wszelkiego rodzaju bodźców zmysłowych, których często nie potrafimy już poddawać racjonalnej selekcji. Perspektywy, diagnozy i opinie w analizowanych listach zostaną ocenione względem zgodności z otaczającą rzeczywistością. W ten sposób w ramach poszczególnych zajęć omówimy zjawiska, trendy i problemy współczesności, które kształtują dzisiejsze realia społeczne. Przed każdymi zajęciami student będzie zobowiązany nie tylko zapoznać się wybranymi tekstami, a także odnieść się do konkretnych fragmentów treści, opisać własne doświadczenia oraz przeszukać zasoby internetowe powiązane z treścią. W trakcie zajęć przygotowane opinie, refleksje i materiały pozwolą zainicjować dyskusję, której celem będzie lepsze zrozumienie dzisiejszej kultury. |
Literatura: |
Bauman Z., 44 listy ze świata płynnej rzeczywistości, Wydawnictwo Literackie, 2011; Artykuły, blogi, filmy, badania, recenzje itp., które są dostępne w Internecie (dobór zależy od studenta). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student opisuje charakterystyczne dla płynnej nowoczesności zjawiska społeczne (K_W01, K_W17); Umiejętności: - student podejmuje dyskusje na temat zjawisk społecznych omawiając ich determinanty, przyczyny oraz relację między omawianymi zjawiskami, a właściwościami natury ludzkiej (K_U05, K_U07); - student obserwuje różnorodne zjawiska społeczne, wyszukuje, gromadzi i przetwarza informacje na ich temat odwołując się do różnych źródeł oraz formułuje wynikające z nich problemy, ustosunkowuje się do nich i proponuje potencjalne rozwiązania (K_U01, K_U09, K_U13, K_U07) Kompetencje społeczne: - student zabiera głos w dyskusji, argumentuje własny punkt widzenia (K_K08, K_K09) |
Metody i kryteria oceniania: |
Student jest zobowiązany: - przed zajęciami wskazać fragment wypowiedzi, z którym się zgadza lub/i nie zgadza, a na zajęciach przedstawić stosowną argumentację oraz być gotowym do dyskusji; - przed zajęciami opisać doświadczenie z życia, które wiążą się z omawianym zagadnieniem, a na zajęciach omówić determinanty oraz przyczyny dostrzeżonych zjawisk; - przed zajęciami znaleźć materiały w sieci ilustrujące, potwierdzające i wyjaśniające omawiane zjawiska (np. badania, artykuły, memy). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Sosnowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Żak-Szwarc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.