Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MK-Warsztat umiejętności wychowawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ1-MK-PSW-WU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MK-Warsztat umiejętności wychowawczych
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem warsztatu jest analiza sytuacji trudnych wychowawczo (np. problemów z dzieckiem agresywnym, wycofanym, odmawiającym kontaktu, z rodziny patologicznej itp.) oraz pogłębianie rozumienia: procesów wychowawczych, potrzeb dzieci, potrzeb własnych pojawiających się w kontakcie z dziećmi. Na zajęciach kształci się umiejętność nawiązywania kontaktu i wspierania dzieci w sytuacjach dla nich trudnych. W trakcie warsztatu uczestnicy mają okazję dzielić się własnymi doświadczeniami i myśleniem oraz wspólnie rozwiązywać praktyczne problemy wychowawcze, które napotykają, pracując z dziećmi i młodzieżą.

Pełny opis:

Celem warsztatu jest analiza sytuacji trudnych wychowawczo (np. problemów z dzieckiem agresywnym, wycofanym, odmawiającym kontaktu, z rodziny patologicznej itp.) oraz pogłębianie rozumienia: procesów wychowawczych, potrzeb dzieci, potrzeb własnych pojawiających się w kontakcie z dziećmi. Na zajęciach kształci się umiejętność nawiązywania kontaktu i wspierania dzieci w sytuacjach dla nich trudnych. W trakcie warsztatu uczestnicy mają okazję dzielić się własnymi doświadczeniami i myśleniem oraz wspólnie rozwiązywać praktyczne problemy wychowawcze, które napotykają, pracując z dziećmi i młodzieżą.

Literatura:

Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek.

Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole.

A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały...

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)