Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS3 - Konflikty i kryzysy w życiu rodziny, sytuacje trudne w życiu dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ1-MS3-PSW-KON
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS3 - Konflikty i kryzysy w życiu rodziny, sytuacje trudne w życiu dziecka
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Tematyka zajęć obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowych w życiu jednostki (dzieci, młodzieży, dorosłych) oraz rodziny jako systemu wraz z pokazaniem możliwości pomocy w tym zakresie

Pełny opis:

Tematyka zajęć obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowych w życiu jednostki (dzieci, młodzieży, dorosłych) oraz rodziny jako systemu wraz z pokazaniem możliwości pomocy w tym zakresie

1.Sytuacje kryzysowe – rodzaje, przebieg, strategie interwencji

Teorie kryzysów. Rodzaje sytuacji kryzysowych. Przebieg reakcji kryzysowej w zależności od rodzaju sytuacji. Specyfika interwencji kryzysowej.

2. Wybrane sytuacje kryzysowe indywidualne i rodzinne (Strata dziecka, choroba/śmierć bliskiej osoby itd.)

3. sytuacje trudne w życiu dziecka / zwiazane z dzieckiem (ucieczka/zaginięcie dziecka, próba samobójcze, uzależnienie itd.)

Literatura:

W. Badura-Madej (1996),Podstawowe pojęcia teorii kryzysu i interwencji kryzysowej (w) W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej, Katowice, s. 15-32

J. Piątek (1996), Symptomatologia i analiza kryzysu (w) Badura-Madej Wanda (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej, Katowice, s. 33-174

oraz literatura dotycząca różnych sytuacji kryzysowych

Metody i kryteria oceniania:

•Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nb)

•Przygotowanie do zajęć (literatura)

•Prezentacja wybranej sytuacji kryzysowej

•Kolokwium zaliczeniowe

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)