MD-Metody pracy z grupą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MD-PS-MPG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Metody pracy z grupą |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Poznanie technik pracy w grupie w sytuacji podejmowania różnych zadań, w sytuacji grup zorganizowanych wokół jakiegoś celu lub zadania. Zdobycie umiejętności nawiązywania kontaktu z grupami nieformalnymi dzieci i młodzieży, poznania ich celów i sposobu funkcjonowania, podjęcia prób zaproponowania i włączenia w krąg ich zainteresowań działań konstruktywnych i akceptowanych społecznie. Zajęcia prowadzone są przez praktyka, który ma doświadczenie w pracy grupowej z dziećmi i młodzieżą. |
Pełny opis: |
Poznanie technik pracy w grupie w sytuacji podejmowania różnych zadań, w sytuacji grup zorganizowanych wokół jakiegoś celu lub zadania. Zdobycie umiejętności nawiązywania kontaktu z grupami nieformalnymi dzieci i młodzieży, poznania ich celów i sposobu funkcjonowania, podjęcia prób zaproponowania i włączenia w krąg ich zainteresowań działań konstruktywnych i akceptowanych społecznie. Zajęcia prowadzone są przez praktyka, który ma doświadczenie w pracy grupowej z dziećmi i młodzieżą. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa (do egzaminu z modułu dydaktycznego) 1. Jerzy Szmagalski, Przewodzenie małym grupom. Działanie grupowe, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 1998. 2. Bob Blagi, Pracując razem. Podręcznik pomagający grupom w efektywniejszej pracy. 1994. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student posiada elementarną wiedzę na temat procesu grupowego (faz rozwoju grupy, ról grupowych, kryzysy w grupie, przywództwa itp). Umiejętności: 1. Student opanowuje umiejętność analizy potrzeb środowiska. 2. Student posiada umiejętność tworzenia grupy: a/ tworzenia zasad grupowych (kontrakt) b/ integracji grupy c/ zebrania oczekiwań uczestników co do udziału w grupie, ich ukonkretnienia i urealnienia d/ zrealizowania zaproponowanego programu e/ podsumowania pracy grupy ( uzyskanie informacji zwrotnej w formie dostosowanej do poziomu grupy) 3. Student potrafi stworzyć program oferty zajęć grupowych, ulotkę z informacją o zajęciach oraz potrafi przeprowadzić nabór do grupy młodzieżowej. Kompetencje społeczne: 1. Student potrafi komunikować się, współpracować w zespole oraz podejmować w nim różne role. 2. Student potrafi przeanalizować własne doświadczenia związane z uczestnictwem w procesie grupowym i krytycznie się do nich odnieść. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w całym cyklu zajęć. Aktywność na zajęciach. Wykonanie zadania końcowego – ćwiczenie omówionych elementów prowadzenia grup. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.